Тараненко, Нікіта Валерійович2025-07-082025-07-082025Тараненко, Н. В. Дослідження енергоефективності комбінованої системи зберігання енергії для електромобілів : дипломна робота … бакалавра : 141 Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка / Тараненко Нікіта Валерійович. – Харків : ХНАДУ, 2025. – 93 с.https://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/26079Мета роботи – визначення параметрів, режимів роботи та конструктивних рішень комбінованої системи зберігання енергії для електромобіля з метою підвищення енергоефективності та забезпечення стабільності функціонування транспортного засобу в умовах змінного навантаження. Об'єкт дослідження – процеси накопичення, розподілу та споживання електричної енергії у комбінованій системі зберігання енергії електромобіля. Предмет дослідження – визначення впливу структури та параметрів комбінованої системи зберігання енергії на енергоефективність, динамічні навантаження та ресурс електромобіля. У межах виконаного дослідження було реалізовано віртуальну модель електромобіля VW e-Golf у середовищі AVL CRUISE, побудовану на основі достовірних технічних параметрів. Модель було перевірено на коректність шляхом порівняння результатів моделювання із паспортними характеристиками виробника. У моделі реалізовано підключення високовольтної літій-іонної акумуляторної батареї з номінальною напругою 323 В та ємністю 24,2 кВт·год, а також суперконденсаторного модуля з робочою напругою 340,2 В і загальною електричною ємністю, 23,57 Ф. Результати чисельного моделювання свідчать про зниження питомого енергоспоживання на 2,95 % на 100 км пробігу у випадку використання HESS в умовах випробувального циклу WLTP. Інтеграція суперконденсаторів до складу HESS дозволяє зменшити амплітуду коливань потужності, що знижує частоту інтенсивних циклів заряджання та розряджання акумуляторної батареї. Це сприяє зменшенню її деградації та продовженню терміну експлуатації.ukенергоефективністьелектромобільакумуляторна батареясуперконденсаторкомбінована система зберігання енергіїДослідження енергоефективності комбінованої системи зберігання енергії для електромобілівBachelor's theses