Воронков, Олександр ІвановичНікітченко, Ігор МиколайовичТесленко, Едуард ВікторовичНазаров, Артем ОлександровичКолеснікова, Тетяна Миколаївна2023-05-252023-05-252021Пат. 122872 Україна, МПК B60K 6/12 (2006.01). Комбінована силова установка автотранспортного засобу / Воронков Олександр Іванович, Нікітченко Ігор Миколайович, Тесленко Едуард Вікторович, Назаров Артем Олександрович, Колеснікова Тетяна Миколаївна ; власники : Харкiв. нац. автомоб.-дор. ун-т, Воронков Олександр Іванович, Нікітченко Ігор Миколайович, Тесленко Едуард Вікторович, Назаров Артем Олександрович, Колеснікова Тетяна Миколаївна. — N a 2017 12711 ; заявл. 21.12.2017 ; опубл. 13.01.2021, Бюл. N 2. — 6 с.https://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/12483Об'єкт: комбінована силова установка (КСУ) автотранспортного засобу (АТЗ). Галузь застосування: автомобілебудування. Технічне завдання: утилізація теплової енергії системи відпрацьованих газів, системи охолодження і системи змазки КСУ в режимі двигуна внутрішнього згоряння (ДВЗ) для накопичення теплоти в теплоакумуляторі, встановленому на борту АТЗ, і подальшого її використання для підігрівання робочого тіла (стиснутого повітря) до його надходження в двигун на режимі роботи пневматичного і, як наслідок, збільшення пробігу АТЗ, зменшення витрати палива і зменшення токсичних викидів КСУ у цілому. Технічний результат - в режимі роботи пневматичного двигуна КСУ передбачено можливість підігрівання робочого тіла (стиснутого повітря) в теплообміннику, встановленому в теплоакумуляторі, призначеному для накопичування і зберігання тепла, з метою підвищення його енергетичної активності; - двигун працює в режимі пневматичного при рушанні транспортного засобу з місця й низьких швидкостях руху, коли робота в режимі ДВЗ вкрай неекономічна; стиснуте повітря, необхідне для роботи двигуна підігрівається в теплообміннику, встановленому в теплоакумуляторі до 300400 °C; - при зупинках на маршруті (пробки, світлофори й т. ін.) комбінований двигун не працює на режимі двигуна внутрішнього згоряння; - при роботі КСУ в режимі ДВЗ теплота від відпрацьованих газів, від рідини системи охолодження та рідини системи змащення двигуна накопичується в теплоакумуляторі, встановленому на борту АТЗ, і зберігається деякий час для подальшого її використання, підігрівання стиснутого повітря на режимі роботи двигуна як пневмодвигуна; - стиснуте повітря підкачується в пневмобалони при роботі КСУ на режимі ДВЗ, використовується інерційна маса АТЗ на режимах гальмування шляхом застосування автономного компресора.ukавтомобілебудуваннякомбінована силова установкаавтотранспортний засібКомбінована силова установка автотранспортного засобуTechnical Report