Гурко, Олександр ГеннадійовичМихалевич, Микола ГригоровичГурко, Александр ГеннадьевичМихалевич, Николай ГригорьевичGurko, AlexanderMykhalevych, Mykola2021-02-252021-02-252021Гурко, О. Г. Оптимальне керування виконавчим пристроєм роботизованої коробки передач / Гурко О. Г., Михалевич М. Г. // Вiсник Харкiвського нацiонального автомобiльно-дорожнього унiверситету : зб. наук. пр. / М-во освiти i науки України, Харків. нац. автомоб.-дор. ун-т ; редкол.: А. Г. Батракова (гол. ред.) та iн. – Харкiв, 2021. – Вип. 92, т. 1. – С. 72–79.2219-5548https://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/3657Незважаючи на активний розвиток електромобілів, актуальним залишається завдання полегшення процесу керування агрегатами механічної трансмісії. З цією метою здійснюється їхня автоматизація. У роботі синтезований лінійно-квадратичний регулятор, що є оптимальним для заданої квадратичної цільової функції, яка враховує як вимоги до якості перехідних процесів, так і енергетичні витрати на реалізацію керування. Проаналізовано вплив значень вагових коефіцієнтів в цільовій функції на якість перехідних процесів у системі керування. Комп’ютерне моделювання продемонструвало, що запропонований регулятор забезпечує задану швидкодію за значно меншого (більше ніж 50 %) перерегулювання, як порівняти з системою з ПІД-регулятором.ukперемикання передачелектромеханічний привідоптимальне керуваннялінійно-квадратичний регуляторвагові коефіцієнтипереключение передачэлектромеханический приводоптимальное управлениелинейно-квадратичный регуляторвесовые коэффициентыgear shiftingelectromechanical driveoptimal controllinear quadratic regulatorweighting factorsОптимальне керування виконавчим пристроєм роботизованої коробки передачОптимальное управление исполнительным устройством роботизированной коробки передачOptimal control of an actuator of a robotic gearboxArticle62-52310.30977/BUL.2219-5548.2021.92.1.72