Михалевич, Микола ГригоровичМихалевич, Николай ГригорьевичMykhalevych, Mykola2022-11-212022-11-212020Михалевич, М. Г. Модель тертя для моделювання робочого процесу сухого фрикційного зчеплення / М. Г. Михалевич // Автомобіль і електроніка. Сучасні технології : зб. наук. пр. [Електронний ресурс] / М-во освiти i науки України, ХНАДУ. - Харкiв, 2020. - Вип. 18.2226-9266https://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/5986В роботі проаналізовано існуючі математичні моделі, що використовуються для відтворення сили тертя. Наведені типові проблеми існуючих математичних моделей. Система рівнянь, що пропонується має одну змінну стану – швидкість ковзання. В роботі наведено результати класичного тесту «на сповзання» для моделей тертя, що відомі та тієї, що пропонується для моделювання зчеплення та апаратів керування ним. Наприкінці роботи дано порівняння моделювання роботи зчеплення з використанням простої моделі та удосконаленої. Зроблені висновки дають якісну та кількісну оцінку запропонованої математичної моделі тертя та вказують на майбутні шляхи її вдосконалення та сфери використання.ukмодель тертяефект Штрібекамодель зчепленняефект сповзаннямодель тренияэффект Штрибекамодель сцепленияэффект сползанияmathematical model of frictionStribeck effectmathematical model of clutcheffect of slippingМодель тертя для моделювання робочого процесу сухого фрикційного зчепленняМодель трения для моделирования рабочего прочеса сухого фрикционного сцепленияThe model of friction for dry clutch working process simulationArticle629.310.30977 /VEIT.2020.18.0.28