Мороз, Євгеній Сергійович2021-12-242021-12-242021Мороз, Є. С. Підвищення зносо- та корозійної стійкості гідромоторів дорожніх машин : дипломна робота ... магістра : 132 Матеріалознавство / Мороз Євгеній Сергійович. – Харків : ХНАДУ, 2021. – 69 с.https://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/5007Аналіз досвіду експлуатації будівельно-дорожніх машин показав, що основною причиною їх виходу з ладу гідромотрів є знос робочих поверхонь плунжерів. Вибір матеріалів пар тертя, що забезпечує підвищення їх ресурсу вище досягнутого рівня – важливе завдання. Вирішення його залежить від конструкції та призначення вузла, технології виробництва, умов експлуатації, від вимог до властивостей деталей, терміну їх служби та надійності з урахуванням вартості матеріалів і їх дефіцитності, витрат на виготовлення деталей з вибраного матеріалу та експлуатаційних витрат. В роботі науково обґрунтовано, вибрано та експериментально доведено переваги сталі 20Х2Н4А в якості основного матеріалу і запропоновані оптимальні режими її термічної обробки. Це забезпечує високу зносостійкість та знижує схильність до відпускної крихкості, а також значне зниження коефіцієнта тертя порівняно з іншими сталями.ukплунжерпоршеньзносхіміко-термічна обробказносостійкістькорозійна стійкістьвідпускна крихкістьнітроцементаціяПідвищення зносо- та корозійної стійкості гідромоторів дорожніх машинMaster's theses