Mreła, A.Sokolov, O.2019-02-272019-02-272018Mrela A., Application of fuzzy aggregation norms in vocational guidance for law graduates / Mrela A., Sokolov O. // Вестник Харьковского национального автомобильно-дорожного университета : сб. науч. тр. / М-во образования и науки Украины, Харьк. нац. автомоб.-дор. ун-т ; редкол.: А. Н. Туренко (гл. ред.) и др. – Харьков, 2018. – Вып. 83. – С. 125–129.2219-5548https://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/2579Higher education institutions want to help their graduates to find a job, which is more relevant to their personal traits. The law graduates can apply for a job for a great variety of positions. Some of them require dealing with clients every day, like for example an attorney, and the oth-ers demand preparing legal documents individually. Graduates also differ due to willingness and capacity of working with people or preparing documents alone. The paper presents the mathematical model of an information system designed for analyzing the graduates traits and different job requirements to help the law graduates choose the kind of job to apply to it. The model is based on fuzzy aggregations norms.endecision support systemhigher educationfuzzy aggregation normsсистема поддержки принятия решенийвысшее образованиенормы нечеткой агрегациисистема підтримки прийняття рішеньвища освітанорми нечіткої агрегаціїApplication of fuzzy aggregation norms in vocational guidance for law graduatesПрименение нечетких агрегационных стандартов при профессиональной ориентации выпускников юридических высших учебных заведенийЗастосування нечітких агрегаційних стандартів професійної орієнтації випускників юридичних вищих навчальних закладівArticle164/3:519/876