Voronova, Ye. M.Воронова, Є. В.Воронова, Е. М.2019-04-222019-04-222019Voronova, Ye. M. Speech activity as a purpose and means of teaching a foreign language / Voronova Ye. M. // Вестник Харьковского национального автомобильно-дорожного университета : сб. науч. тр. / М-во образования и науки Украины, Харьк. нац. автомоб.-дор. ун-т ; редкол.: А. Г. Батракова (гл. ред.) и др. – Харьков, 2019. – Вып. 84. – С. 98–102.2219-5548https://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/2653The article aims at highlighting the logical construction as a main feature of a foreign language lesson. Three compulsory aspects are shown to create the logic of a foreign language lesson. The importance of the active role of students while learning is shown.endiscoursespeech activityindependent thinkinggoalinvariantcollective communicationдискурсмовна діяльністьсамостійність мисленнячіткість метиінваріантколективне спілкуваннямовотворчістьцілеспрямованістьдискурсречевая деятельностьсамостоятельность мышленияцельинвариантколлективное общениеречетворчествоSpeech activity as a purpose and means of teaching a foreign languageМовна діяльність як мета і засіб навчання іноземної мовиРечевая деятельность как цель и средство обучения иностранному языкуArticle81'243=111