Писаревський, І. М.Нохріна, Л. А.Краснокутська, Ю. В.Pysarevskyi, IlliaNokhrina, LarysaKrasnokutska, Iuliia2022-12-142022-12-142016Писаревський, І. М. Дослідження поведінки споживачів в умовах кризи / І. М. Писаревський, Л. А. Нохріна, Ю. В. Краснокутська // Проблеми і перспективи розвитку підприємництва : зб. наук. пр. [Електронний ресурс] / Харків. нац. автомоб.-дор. ун-т. – Харкiв, 2016. – № 2 (13), т. 2. – С. 23–33.2226-8820https://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/6628В умовах економічної кризи маркетингова діяльність підприємств є потужним інструментом не тільки виживання, але й зростання. Актуальність на разі підкреслюють евентуальні зміщення акцентів поведінки споживачів, а отже, моніторинг поведінки споживачів визначає прийняття своєчасних й оптимальних управлінських рішень щодо цільових маркетингових комплексів. Тому переоцінка компанією ринкового попиту й споживчих переваг сприяє збереженню стійкого ринкового положення, в тому числі й за рахунок залучення нових клієнтів, які раніше обслуговувалися конкурентами. Адекватна оцінка купівельної спроможності кінцевих споживачів також дозволяє коригувати застосування маркетингового інструментарію підприємства. Метою даної статті є дослідження поведінки споживачів в умовах економічної кризи щодо придбання товарів та послуг. В статті надано результати дослідження поведінки споживачів Харківського регіону щодо придбання продовольчих, непродовольчих товарів та послуг в умовах кризи. Основні задачі дослідження: виявлення пріоритетних способів заощадження; ідентифікація загальних закономірностей споживчої поведінки, оцінка впливу кризи на поведінку споживачів. Проведене дослідження дозволило виявити, що загальна соціально-економічна ситуація трансформує усталені кшталти життєдіяльності, змінюючи поведінку споживачів. На разі зворотною реакцією на негативні впливи є скорочення витрат за всіма категоріями. Сьогодні переважна більшість домогосподарств, опановуючи різні способи ощадливого споживання, скорочують вартість, інтенсивність, діапазон придбання товарів та послуг повсякденного вжитку, змінюють магазини тощо. За певним виключенням, зазначені способи ощадного споживання притаманні практично всьому спектру товарів, що пояснюється питомою вагою цієї статті в пересічному бюджеті.ukспоживачіповедінка споживачівекономічна кризатоварипослугиспосіб споживаннязаощадженняекономіяconsumersconsumer behavioureconomic crisisgoodsservicesconsumptionsavingsДослідження поведінки споживачів в умовах кризиThe study of consumer behavior in the crisisArticle338.48