Попова, Н. В.Болотна, О. В.Popova, N.Bolotna, О.2025-05-062025-05-062025Попова, Н. В. Стратегія розвитку маркетингових комунікацій та їх вплив на поведінку споживачів в умовах застосування штучного інтелекту / Н. В. Попова, О. В. Болотна // Економiка транспортного комплексу : зб. наук. пр. / М-во освiти i науки України, Харків. нац. автомоб.-дор. ун-т; редкол.: О. М. Криворучко (голов. ред.) та iн. – Харків, 2025. – Вип. 45. – С. 7–19.2225-2304https://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/24982Зміни у суспільстві, бізнесі пов’язані сьогодні з цифровою трансформацією, яка впливає на суспільство в цілому та поведінку споживачів. Це потребує вирішення проблеми використання можливостей цифровізації маркетингових комунікацій на основі штучного інтелекту. Незважаючи на значну кількість публікацій щодо маркетингових комунікацій та поведінки споживачів, є прогалини у розгляді стратегій застосування маркетингових комунікацій, які основані на штучному інтелекті та імерсивних технологіях, що значно впливають на поведінку споживачів у цифровому суспільстві. У статті на основі аналізу наукових досліджень, практики застосування штуч-ного інтелекту визначено стратегію використання можливостей штучного інтелекту в маркетингових комунікаціях, яка включає напрямки використання штучного інтелекту, можливості, які вони надають за рахунок їх реалізації. Серед них створення контенту для маркетингових комунікацій, персоналізація контенту, покращення аналітики та прогнозування застосування маркетингових комунікацій, збільшення продажів на основі оптимізації маркетингових комунікацій, безпосередня взаємодія штучного інтелекту зі споживачами, соціальне прослуховування, залучення споживачів до співпраці на основі підвищення ефективності комунікацій. Для реалізації стратегії визначений алгоритм адаптації підприємств до застосування штучного інтелекту в маркетингових комунікаціях, що надає нові можливості для впливу на поведінку споживачів. Він включає етапи, пов’язані з оцінкою підготовки підприємства до впровадження штучного інтелекту, можливих напрямків впровадження, навчання маркетингового персоналу, корегування робочих процесів, відслідковування нюансів споживчого сприйняття і слідкування за інноваціями в сфері штучного інтелекту. На основі різного ставлення споживачів до штучного інтелекту визначено особливості його застосування, в тому числі для емоційного та персоналізованого спілкування, аналітичних і рутинних завдань. Це дозволяє підприємствам/організаціям ефективно застосовувати можливості штучного інтелекту та імерсивних технологій. Подальші наукові дослідження у цій сфері потребують емпіричних досліджень поведінки споживачів у різних сферах діяльності при застосуванні штучного інтелекту та розроблення методологічних підходів до визначення ефективних стратегій цифрових маркетингових комунікацій.ukцифрові маркетингові комунікаціїповедінка споживачів у цифро-вому суспільствіштучний інтелект в маркетингуімерсивні технології в маркетингукомунікативні стратегіїdigital marketing communicationsconsumer behaviour in a digital societyartificial intelligence in marketingimmersive technologies in marketingcommunication strategiesСтратегія розвитку маркетингових комунікацій та їх вплив на поведінку споживачів в умовах застосування штучного інтелектуStrategy of marketing communications development and their impact on consumer behaviour in the context of artificial intelligenceArticle658.810.30977/ЕТК.2225-2304.2025.45.7