Овчаренко, А. Г.Оvcharenko, А.2019-06-122019-06-122019Овчаренко, А. Г. Процес логiстичного обслуговування споживачiв / Овчаренко А. Г. // Економiка трансп. комплексу : зб. наук. пр. / М-во освiти i науки України, Харків. нац. автомоб.-дор. ун-т ; редкол.: О. М. Криворучко (гол. ред.) та iн. – Харкiв, 2019. – Вип. 33. – С. 106–118.2225-2304https://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/2678За сучасних умов задоволення потреб кінцевого споживача залежить від рівня обслуговування на кожному етапі процесу руху матеріальних потоків від виробника до споживача. Для забезпечення якості надання логістичних послуг необхідно проводити аналіз складників процесу логістичного обслуговування. У статті розглянуто наявні підходи до визначення складу процесу логістичного обслуговування споживачів. Установлено відсутність упорядкованості виконуваних робіт; не в усіх випадках має місце розмежування робіт за певними критеріями (ступенем участі споживача, характером виконання та ін.); є пере-тинання робіт виробничого й управлінського характеру. З логістичної точки зору обслуговування споживачів спрямоване на ефектне задоволення їх очікувань щодо часу й місця постачань продуктів, що замовляються, з використанням усіх доступних форм логістичної діяльності. Процес логістичного обслуговування споживачів обґрунтовано з використанням принципів процесного підходу, зокрема методології структурного аналізу IDEF0; розме-жовано й диференційовано процеси за місцями, де вони виконуються (безпосередньо в процесі обслуговування замовлень споживача, на складі, під час транспортування). «Входом» у процес логістичного обслуговування споживача є сукупність інформаційних, матеріальних, технологічних, кадрових та фінансових ресурсів. «Виходом» – результативні показники виконання обслуговування для споживачів і підприємства. Це надані логістичні пос-луги, підвищення якості логістичного обслуговування, налагодження партнерських взаємо-відносин, створення додаткових конкурентних переваг, оптимізація логістичних витрат. Загалом процес логістичного обслуговування містить чотири основні підпроцеси: обслуговування замовлень споживачів (ініціювання та його організація); складське обслуговування; транспортно-логістичне обслуговування; логістичне обслуговування замовлень споживачів (супровід, коригування та документування). Запропоновані теоретико-методичні положення встановлення складу процесу логістичного обслуговування споживачів є основою для обґрунтування та розроблення методів та алгоритмів управління ними.ukпроцеслогістичне обслуговування споживачазамовленнятранспортно-логістичне обслуговуванняпроцесслогистическое обслуживание потребителязаказтранспортно-логистическое обслуживаниеprocesslogistic customer servicingordertransport and logistics servicingПроцес логістичного обслуговування споживачівПроцесс логистического обслуживания потребителейProcess of logistic servicing of consumersArticle65.012.34:517.977.5