Сараєв, Олексій ВікторовичСараєва, Ірина ЮріївнаДанець, Сергій ВіталійовичКозлов, Олександр ВолодимировичSaraіev, OleksiiSaraіevа, IrynaDanets, SerhiiKozlov, Oleksandr2023-07-032023-07-032023Експериментальна оцінка гальмівної ефективності транспортного засобу з урахуванням впливу застосованих колісних шин / О. В. Сараєв, І. Ю. Сараєва, С. В. Данець, О. В. Козлов // Автомобіль і електроніка. Сучасні технології: зб. наук. пр. [Електронний ресурс] / Харків. нац. автомоб.-дор. ун-т. – Харків, 2023. – Вип. 23. – С. 36–42.2226-9266https://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/14752На підставі впливу багатьох факторів коефіцієнт зчеплення колеса з поверхнею дороги постійно змінюється для різних конструкцій шин у певних межах. Проблема полягає у тому, як оцінити такий вплив при визначенні ефективності гальмування автомобіля. Метою роботи є експериментальне визначення впливу властивості шини на ефективність гальмування транспортного засобу. Застосовано методику проведення гальмівних випробувань у дорожніх умовах з використанням необхідного обладнання за вимог відповідного державного та міжнародного стандарту. За результатами експерименту встановлено, що якість гуми колеса автомобіля впливає на його гальмівну ефективність в достатньо широких межах, і усталене сповільнення автомобіля категорії М1 в залежності від марки гуми коліс може перевищувати на 29-67% мінімальні вимоги до гальмівної ефективності, які визначені вітчизняним та міжнародним стандартом. Ці дані мають практичне значення для оцінки ефективності гальмування автомобіля під час проведення експертних досліджень дорожньо транспортних пригод.ukавтомобільшиназчепленнясповільненнягальмуванняcartireclutchbrakingslowdownЕкспериментальна оцінка гальмівної ефективності транспортного засобу з урахуванням впливу застосованих колісних шинExperimental evaluation of vehicle braking efficiency considering the influence of tiresArticle629.01610.30977/VEIT.2023.23.0.4