Блага, Вікторія ВікторівнаГелеверя, Євгеній МихайловичХорошилова, Ірина ОлександрівнаБлагая, Виктория ВикторовнаГелеверя, Евгений МихайловичХорошилова, Ирина АлександровнаBlaga, ViktoriyaGeleverya, YevgeniyKhoroshilova, Irina2023-01-022023-01-022020Блага, В. В. Розвиток інноваційного підприємництва в умовах кризи / В. В. Блага, Є. М. Гелеверя, І. О. Хорошилова // Проблеми і перспективи розвитку підприємництва : зб. наук. пр. [Електронний ресурс] / Харків. нац. автомоб.-дор. ун-т. – Харкiв, 2020. – № 2 (25). – С. 26–33.2226-8820https://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/7332Мета: дослідити та визначити наявність синергетичного ефекту спільної діяльності інвесторів і виконавців інвест-проєктів в контексті розвитку інноваційного підприємництва. Методика дослідження: метод математичної статистики – для обробки та аналізу вихідних даних, виявлення тенденцій вихідних даних, виявленні тенденцій та закономірностей в зміні показників, що аналізуються, обґрунтування отриманих результатів; аналіз та узагальнення існуючих підходів щодо оцінки ефективності спільної діяльності інвесторів і виконавців інвест-проєктів. Результати дослідження: Доведено, що в питанні оцінки інноваційного потенціалу підприємства пріоритетним є встановлення взаємозв’язку впливу інноваційного потенціалу на ключові показники діяльності підприємства, а не оцінка як така його в якісному або кількісному вигляді. Встановлення домінуючих елементів інноваційного потенціалу за силою впливу на показники чистого прибутку або ринкової капіталізації дозволяє підприємству орієнтуватися при формуванні стратегії інноваційного розвитку підприємства в цілому. Наукова новизна: удосконалені методичні підходи щодо оцінки ефективності спільної діяльності інвесторів і виконавців інвест-проєктів за рахунок доповнення їх оцінкою рівня довіри як між інвесторами та менеджментом організацій, так і між організацією і споживачами її продукції, що дає можливість більш точно визначити передбачувану прибутковість від інвестицій. Практична значущість: визначено та обґрунтовано рекомендації щодо практичного використання шкали рангової оцінки рівня довірчих відносин, що складаються між інвесторами та менеджментом організацій, а також між компаніями і споживачами. В даний час показник прибутковості від інвестицій, що спрямовуються на розвиток інновацій − ROI, враховує лише зовнішні чинники, що виникають при здійсненні ринкових відносин, і не враховує вплив внутрішніх факторів, які чинять на нього істотний вплив. Перш за все, це стосується довіри, що має місце у відносинах між усіма учасниками бізнес- процесів.ukінноваційне підприємництвоінноваційна активністьінноваційний потенціалсинергетичний ефектинновационное предпринимательствоинновационная активностьинновационный потенциалсинергетический эффектinnovative entrepreneurshipinnovation activityinnovation potentialsynergistic effectРозвиток інноваційного підприємництва в умовах кризиРазвитие инновационного предпринимательства в условиях кризисаDevelopment of innovative entrepreneurship in the conditions of the crisisArticle330.341.110.30977/PPB.2226-8820.2020.25.0.26