Дмитрієв, В. І.Бабич, А. П.2022-12-032022-12-032013Дмитрієв, В. І. Теоретичні аспекти стратегічних підходів до управління якістю пасажирських перевезень на підприємствах автомобільного транспорту / В. І. Дмитрієв, А. П. Бабич // Проблеми і перспективи розвитку підприємництва : зб. наук. пр. [Електронний ресурс] / Харків. нац. автомоб.-дор. ун-т. – Харкiв, 2013. – № 2 (5). – С. 103–106.2226-8820https://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/6198Метою даної статті є теоретичне обґрунтування трактування поняття «якість пасажирських перевезень», як соціально - економічної категорії, яка враховує та пов’язує інтереси конкретного суб’єкта господарювання, людини і суспільства в цілому і визначає специфіку цього виду послуг та надати розвиток методичним підходам до управління якістю шляхом активізації стратегічних аспектів управління. Однією з особливостей є значна складність визначення комплексу властивостей пасажирських перевезень, їх стану і динаміки розвитку , що найбільш повно задовольняє потреби споживачів цих послуг і формує конкурентні переваг щодо прихильності споживача саме до продукції конкретного підприємства – перевізника. Тому при вирішенні проблеми конкурентної якості пасажирських перевезень враховується таку особливість, як значна динаміка вимог до змісту сервісу перевезень та рівня складових цього сервісу. Специфіка пасажирських перевезень, а саме властивостей (характеристик) послуг , які формують їх якість, а також соціально – економічні аспекти якості таких послуг дозволили запропонувати нову трактовку поняття якості послуги пасажирських перевезень, що має прикладний характер і визначає особливості послуг. В статті обґрунтовується поняття «якість автомобільних пасажирських перевезень», яке враховує специфічні риси таких послуг і визначає необхідність активізації стратегічних підходів до управління якістю таких послуг. Практичне значення отриманих результатів полягає у тому, що їх реалізація дозволить підприємствам пасажирського транспорту визначити якість автомобільних перевезень як об’єкта управління, сформувати рішення щодо контролю та забезпечення якості перевезення пасажирів; підвищити рівень організації робіт з поліпшення якості обслуговування пасажирів.ukпасажирські перевезенняпослугаринок послугякістьстратегічне управлінняТеоретичні аспекти стратегічних підходів до управління якістю пасажирських перевезень на підприємствах автомобільного транспортуArticle631.15:658.27