Дорохова, Людмила ПетрівнаМалий, Володимир ВалентиновичПівень, Олена ПетрівнаДорохов, Олександр ВасильовичДорохова, Людмила ПетровнаМалый, Владимир ВалентиновичПивень, Елена ПетровнаДорохов, Александр ВасильевичDorokhova, LiudmylaMalyi, VolodymyrPiven, OlenaDorokhov, Oleksandr2023-01-022023-01-022020Визначення прихильності споживачів до надавачів послуг на прикладі аптечних закладів / Л. П. Дорохова, В. В. Малий, О. П. Півень, О. В. Дорохов // Проблеми і перспективи розвитку підприємництва : зб. наук. пр. [Електронний ресурс] / Харків. нац. автомоб.-дор. ун-т. – Харкiв, 2020. – № 2 (25). – С. 48–56.2226-8820https://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/7335Мета: аналіз і моделювання вибору аптек покупцями, зокрема, прихильності різних сегментів потенційних покупців до певного аптечного закладу, що передбачає попереднє сегментування покупців аптек, виділення типів відвідувачів і аналіз особливості їх вимог з одного боку, та рівня і параметрів сервісів, що надають певні аптеки, з іншого. Методика дослідження: експертні дослідження, сегментація відвідувачів аптечних закладів, комп’ютерне моделювання. Результати дослідження: визначено 54 потенційну прихильність різних сегментів покупців до аптечних закладів, яку розраховано на основі суміщення вимог різних груп споживачів до рівня складових обслуговування та можливостей надання бажаного рівня сервісу кожною з розглянутих аптек. Наукова новизна: запропоновано оригінальний підхід та розроблено відповідну комп'ютерну програму і проведено чисельні розрахунки в ній, котрі дозволяють досить повно і об'єктивно відобразити багатокритеріальні вимоги і критерії оцінки з боку різних груп потенційних покупців лікарських засобів та продукції фармацевтичного асортименту і призначення, виявити схильність їх до тих чи інших аптек, що конкурують на роздрібному фармацевтичному ринку, засновану на забезпеченні останніми певного, необхідного споживачам, рівня вимог та умов обслуговування. Практична значущість: надано практичний, простий та достовірний інструментарій, що дозволяє аптечним закладам визначити коло своїх потенційних покупців і здійснювати цілеспрямовану маркетингову політику, націлену на них, і, з іншого боку, встановити слабкі місця, недоліки за окремими критеріями, усунення яких дозволить залучити інші сегменти клієнтів, а також визначити найближчих конкурентів для різних сегментів.ukповедінка споживачівфармацевтичний маркетингфармацевтичне обслуговуванняоцінювання аптекисприйняття іміджуприхильність споживачівповедение потребителейфармацевтический маркетингфармацевтическое обслуживаниеоценивание аптекивосприятие имиджаприверженность потребителейconsumer behaviorpharmaceutical marketingpharmaceutical servicepharmacy evaluationimage perceptionconsumer commitmentВизначення прихильності споживачів до надавачів послуг на прикладі аптечних закладівОпределение приверженности потребителей к поставщикам услуг на примере аптечных учрежденийDetermination of consumer affection to service providers on the example of pharmaciesArticle339.133.01710.30977/PPB.2226-8820.2020.25.0.48