Денисенко, Олег ВасильовичШевченко, Володимир Вадимович2023-04-042023-04-042021Пат. 122838 Україна, МПК G08G 1/09 (2006.01), G08G 1/065 (2006.01). Спосіб координованого управління руху транспортних засобів по магістралі / Денисенко Олег Васильович, Шевченко Володимир Вадимович ; власники : Харкiв. нац. автомоб.-дор. ун-т, Денисенко Олег Васильович, Шевченко Володимир Вадимович. — N a 2019 02537 ; заявл. 15.03.2019 ; опубл. 06.01.2021, Бюл. N 1. — 16 с.https://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/10546Винахід належить до систем регулювання дорожнього руху (ДР) і може бути використаний при розробці агрегатної системи засобів управління ДР, при розробці АСУ-ДР, в системах інформаційного забезпечення завантаження перехресть ВДМ, а також для підвищення ефективності управління рухом транспорту на магістралях міста. Спосіб координованого управління руху транспортних засобів по магістралі, оснований на скануванні одночасно трьома гостроспрямованими лазерними променями зони кожного перехрестя з точки над його геометричним центром конусним видом розгортки, у результаті чого протягом кожного циклу визначають ключове перехрестя і одночасно за результатами сканування перерізів у середині кожного перегону середню швидкість руху груп транспортних засобів, їх кількість у групі, інтервали руху та смуги часу груп, за якими розраховується графік координації по усій магістралі. Потім визначають необхідний час роз'їзду реальних черг по кожній смузі перегону і по максимально можливому часу роз'їзду по смугах двох підходів визначають час зміщення початку наступної фази для звільнення смуг на момент підходу груп до перехрестя, а час дії основних тактів для другорядних підходів до перехресть визначають з урахуванням результатів сканування як перегонів, так і перехресть, що примикають до магістралі. Ефективність координованого управління визначається за коефіцієнтом безупинного проїзду по мережі перехресть, протягом визначеного часу виміру по усіх смугах магістралі, і одночасно корегується значення швидкості руху транспортних засобів по магістралі у другій половині кожного перегону за допомогою електронних покажчиків для забезпечення підходу груп транспортних засобів до перехресть на момент звільнення смуг від попередніх черг.ukсистеми регулювання дорожнього рухууправліннярух транспортумагістраль містаСпосіб координованого управління руху транспортних засобів по магістраліTechnical Report