Афонін, В. М.Afonin, ValentynВоронков, О. І.Voronkov, OleksandrАвраменко, А. М.Avramenko, AndriiВоробйов, Д. В.Vorobyov, Dmytro2024-11-072024-11-072024Вплив конструктивних особливостей розпилювача паливної форсунки на процес упорскування дизельного палива / В. М. Афонін, О. І. Воронков, А. М. Авраменко, Д. В. Воробйов // Вiсник Харкiвського нацiонального автомобiльно-дорожнього унiверситету : зб. наук. пр. / М-во освiти i науки України, Харків. нац. автомоб.-дор. ун-т ; редкол.: А. Г. Батракова (гол. ред.) та iн. – Харкiв, 2024. – Вип. 106. – С. 72–78.https://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/21946Наведено результати порівняльного чисельного моделювання з оцінювання впливу кількості та діаметра соплових отворів розпилювача паливної форсунки транспортного дизе-льного двигуна типу 6Ч 15/15 на процес упорскування палива. Для проведення чисельного моде-лювання було сформовано геометрію проточної частини розпилювача паливної форсунки (штатний та модернізований варіанти). У штатного варіанта – сім соплових отворів діаме-тром 0,25 мм, рівномірно розташованих щодо осі розпилювача, а в модернізованого – чотири отвори діаметром 0,3 мм на штатному місці, рівномірно розташованих щодо осі розпилюва-ча, та додатково – чотири отвори діаметром 0,2 мм зверху (у ділянці запірного конуса), рів-номірно розташованих щодо осі розпилювача, але з поворотом навколо осі розпилювача на 45 градусів щодо нижніх отворів. Результати показали, що використання двох рядів соплових отворів різного діаметра для розпилювача паливної форсунки транспортного дизельного дви-гуна дає змогу ефективно організувати процес упорскування палива.ukдизельний двигунрозпилювач форсункисоплові отворитискшвидкість потокуупорскування паливаdiesel engineinjector nozzlenozzle holespressureflow ratefuel injectionВплив конструктивних особливостей розпилювача паливної форсунки на процес упорскування дизельного паливаThe influence of the design features of the fuel injector atomizer on the process of diesel fuel injectionArticle621.3410.30977/BUL.2219-5548.2024.106.0.72