Іванілов, О. С.Гришко, О. А.2022-12-022022-12-022014Іванілов, О. С. Маркетинг як ключова функція управління якістю на підприємствах залізничного транспорту / О. С. Іванілов, О. А. Гришко // Проблеми і перспективи розвитку підприємництва : зб. наук. пр. [Електронний ресурс] / Харків. нац. автомоб.-дор. ун-т. – Харків, 2014. – № 1 (6). – С. 53–57.2226-8820https://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/6169В статті на основі проведеного дослідження обґрунтовано теоретичні положення щодо необхідності покращення процесу управління загальною якістю на залізничних підприємствах шляхом використання маркетингового менеджменту. У ході дослідження використані такі загальнонаукові методи, як структурно-логічний та системний аналіз, дедукція та індукція, синтез. Доведено, що практичну реалізацію маркетингового управління на залізничних підприємствах можна умовно розділити на три рівні. На першому рівні - на рівні Державної адміністрації залізничного транспорту («Укрзалізниці») - формуються місія і загальні цілі організації управління якістю продукції зокрема, здійснюється маркетинговий аудит і аналіз, стратегічне планування господарської діяльності залізничних підприємств. На другому рівні різнопрофільних підприємств здійснюється стратегічне планування управління якістю, розробляються маркетингові стратегія і тактика, організовується управління маркетингом в рамках системи менеджменту організації. Третій рівень на рівні структурних підрозділів маркетингу відповідає управлінню маркетингом в класичному розумінні і включає традиційні етапи: аналіз ринкових можливостей, відбір цільових ринків, розробка комплексу маркетингу і реалізація маркетингових заходів. Зроблено висновки, що маркетингове управління грає ключову роль в процесі управління якістю продукції і господарською діяльністю залізничних підприємств. По-перше, маркетингове управління забезпечує керівні методологічні принципи - маркетингову концепцію, яка передбачає орієнтацію стратегії залізничного підприємства на потреби споживачів. По-друге, маркетинг надає початкові дані для розробки стратегічного плану залізничного підприємства в цілому, допомагаючи виявити привабливі можливості ринку і дозволяючи оцінити потенціал організації. По-третє, в рамках кожного окремого підрозділу залізничного підприємства маркетинг допомагає розробляти стратегію виконання завдань.ukсистема менеджменту якостімаркетингове управліннязалізничне підприємствоМаркетинг як ключова функція управління якістю на підприємствах залізничного транспортуArticle656.2.07: 005.6