Науменко, Євгеній Ігорович2025-06-302025-06-302025Науменко, Є. І. Аналіз методик розрахунку рівня забруднення атмосферного повітря в зоні регульованого перехрестя : кваліфікаційна робота ... бакалавра : 275 Транспортні технології / Науменко Євгеній Ігорович. – Харків : ХНАДУ, 2025. – 94 с.https://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/25443Об’єкт дослідження – дорожній рух на регульованому перехресті. Мета роботи – оцінити ефективність існуючих методик розрахунку рівня забруднення атмосферного повітря в зоні регульованого перехрестя для визначення оптимального підходу до екологічної оцінки заходів з удосконалення організації дорожнього руху. Метод дослідження – натурні спостереження, математичне моделювання, імітаційно-комп’ютерне моделювання. Досліджено проблему забруднення атмосферного повітря в зонах регульованих міських перехресть, зумовлену високою інтенсивністю транспортних потоків та особливостями організації дорожнього руху. Проаналізовано чотири підходи до оцінки рівня забруднення: натурні спостереження, методика ХНАДУ, моделювання у PTV VISSIM та розрахунки за допомогою Gaussian (ОНД-86). Проведено порівняльну апробацію методик на прикладі перехрестя вул. Миру – просп. Архітектора Альошина в м. Харкові. Встановлено, що жодна з методик не є універсальною, однак їх комбінування дозволяє отримати найбільш точні результати. Розроблено три варіанти удосконалення організації руху, з яких найбільш ефективним визнано варіант із зміненою геометрією перехрестя та оптимізованим циклом світлофора. Застосування цього рішення дозволяє знизити концентрацію CO у повітрі в 1,59 раза. Запропонований підхід поєднує екологічну ефективність, безпеку руху та економічну доцільність.ukрегульоване перехрестяорганізація дорожнього рухумоделювання дорожнього рухувикиди шкідливих речовинсвітлофорне регулюванняАналіз методик розрахунку рівня забруднення атмосферного повітря в зоні регульованого перехрестяBachelor's theses