Сагалакова, Н. О.Sagalakova, Nataliya2022-12-072022-12-072015Сагалакова, Н. О. Сучасний стан та основні тенденції розвитку туристичних підприємств України / Н. О. Сагалакова // Проблеми і перспективи розвитку підприємництва : зб. наук. пр. [Електронний ресурс] / Харків. нац. автомоб.-дор. ун-т. – Харків, 2015. – № 1 (8), т. 1. – С. 123–131.2226-8820https://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/6381У статті проведено дослідження стану та основних тенденцій розвитку туристичних підприємств України на сучасному етапі. Результати роботи свідчать про існування низки проблем, головними з яких є: нестабільність податкової системи, недостатня підтримка з боку держави, відсутність сприятливих умов для розвитку туристичної галузі, в тому числі державної інвестиційної політики у сфері туризму, відсутність цілісної та комплексної системи управління і контролю за використанням туристично-рекреаційних ресурсів країни, різне відомче підпорядкування туристичних та курортнорекреаційних ресурсів, відсутність ефективної системи захисту прав та інтересів туристів, забезпечення безпечних умов на об’єктах туристичних відвідувань та за напрямами туристичних маршрутів, нестача власних грошових коштів у туристичних підприємств, неплатоспроможність споживачів туристичних послуг, недосконалість правових актів, що регулюють туристичну діяльність, незадовільний стан інфраструктури туризму, дефіцит інвестицій, низька якість національного туристичного продукту тощо. Для подолання виявлених проблем у розвитку туристичних підприємств України доцільно вжити таких заходів: розробити методику комплексної оцінки туристичних ресурсів, їх класифікації та категоризації, ефективну систему маркетингу та менеджменту; забезпечити державну підтримку перспективних прикладних досліджень у туристичній галузі; удосконалювати діяльність туристичних представництв України за кордоном; досліджувати та впроваджувати прогресивний міжнародний досвід державного управління та регулювання туристичною галуззю; розробити відповідні методичні та методологічні рекомендації щодо подальшого реформування системи підготовки фахівців-менеджерів відповідного спрямування; досягти конкурентоспроможності підприємств туристичної галузі через удосконалення механізму управління витратами.ukтуристичне підприємствотуризмринок туристичних послугтуристичний бізнестенденціїрозвитокстандослідженняtourist enterprisetourismmarket of tourist servicestravel businesstendenciesdevelopmentstatusresearchСучасний стан та основні тенденції розвитку туристичних підприємств УкраїниCurrent status and main tendencies of development of Ukrainian travel companiesArticle338.486.2(477)