Шинкаренко, В. Г.Shynkarenko, V.2021-02-112021-02-112020Шинкаренко, В. Г. Концепція вдосконалення управління конкурентоспроможністю автотранспортних підприємств / Шинкаренко В. Г. // Економiка трансп. комплексу : зб. наук. пр. / М-во освiти i науки України, Харків. нац. автомоб.-дор. ун-т ; редкол.: В. Г. Шинкаренко (гол. ред.) та iн. – Харкiв, 2020. – Вип. 36. – С. 95–112.2225-2304https://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/3464У статті розглядається розроблення концепції удосконалення управління конкурентоспроможністю автотранспортних підприємств. Основною метою дослідження є встановлення проблем управління конкурентоспроможністю автотранспортних підприємств і формування гіпотез їх вирішення в сучасних умовах. Як об’єкти дослідження визначені процеси проектування та забезпечення функціонування управління, розроблення нових й удосконалення наявних методів реалізації функцій управління конкурентоспроможністю автотранспортних підприємств і його послуг. Як суб’єкти управління визначені власники підприємств, вищій управлінський персонал, лінійні менеджери операційних підрозділів та керівники функціональних служб підприємств, а також державні управлінські структури. Актуальність дослідження насамперед пов’язана з тією функцію що здійснює управління в боротьбі за досягнення підприємством конкурентних переваг. До цього слід додати зміни в методології стратегічного управління підприємствами – впровадження ресурсного підходу до розроблення стратегії на принципово різних засадах. У статті розглянуті проблеми, що пов’язані з удосконаленням ринкового підходу до розроблення стратегії функціонування диверсифікованих підприємств у конкурентному середовищі, а також проблеми щодо його впровадження. Вони передусім пов’язані з іншим джерелом конкурентних переваг, зокрема з формуванням стратегії підприємства не зверху вниз, як за умови ринкового підходу, а знизу вверх. Перелічені недоліки ринкового підходу в розробленні стратегії розвитку диверсифікованих підприємств та нові підходи в розробленні стратегії ресурсними методами дозволити сформувати перелік проблем удосконалення управління конкурентоспроможністю автотранспортних підприємств та визначити гіпотези їх вирішення.ukконцепціястратегія управлінняринковий підходресурсний підходконцепциястратегическое управлениерыночный подходресурсный подходconceptmanagement strategymarket approachresource approachКонцепція вдосконалення управління конкурентоспроможністю автотранспортних підприємствКонцепция совершенствования управления конкурентоспособностью автотранспортных предприятийConcept of improving management of motor transport enterprises competitivenessArticle330.114: 656.078.810.30977/ЕТК.2225-2304.2020.36.0.95