Saienko, N.Саенко, Н. В.Саєнко, Н. В.2017-11-132017-11-132017Saienko, N. Some approaches to developing future engineers’ morality when teaching english as a foreign language / N. Saienko // Вестник Харьковского национального автомобильно-дорожного университета [Текст] : сб. науч. тр. / Харьк. нац. автомоб.-дор. ун-т ; [редкол.: Богомолов В. А. (глав. ред.) и др.]. – Харьков : ХНАДУ, 2017. – Вып. 78. – C. 40–44.2219-5548https://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/2094The role of moral education in technical university students’ training is considered. The reasons of enhanced interest to parables as a means of ethic development in the present day reality are revealed. The key components of the process of teaching morality through foreign language are substantiated.enmoralitytechnical university studentsparablesmethodsforeign languageморальностьстуденты технического вузаиносказанияметодыиностранный языкморальністьстуденти технічного ВНЗіносказанняметодиіноземна моваSOME APPROACHES TO DEVELOPING FUTURE ENGINEERS’ MORALITY WHEN TEACHING ENGLISH AS A FOREIGN LANGUAGEНЕКОТОРЫЕ ПОДХОДЫ К ВОСПИТАНИЮ МОРАЛЬНОСТИ БУДУЩИХ ИНЖЕНЕРОВ В ПРОЦЕССЕ ПРЕПОДАВАНИЯ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКАДЕЯКІ ПІДХОДИ ДО ВИХОВАННЯ МОРАЛЬНОСТІ МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ У ПРОЦЕСІ ВИКЛАДАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИArticle378.147