Жалдак, Ганна ПетрівнаЯценко, Анна МиколаївнаЖалдак, Анна ПетровнаЯценко, Анна НиколаевнаZhaldak, Hanna PetrovnaYatsenko, Anna Mykolayivna2023-01-042023-01-042021Жалдак, Г. П. Аналіз факторів та моделей поведінки споживача / Г. П. Жалдак, А. М. Яценко // Проблеми і перспективи розвитку підприємництва : зб. наук. пр. [Електронний ресурс] / Харків. нац. автомоб.-дор. ун-т. – Харкiв, 2021. – № 2 (27). – С. 145–156.2226-8820https://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/7422Мета дослідження: окреслити основні фактори та моделі поведінки споживача у сучасних умовах. Методика дослідження. Для вирішення мети, нами було: проведено аналітичне дослідження стосовно змін споживача про купівлю товарів в залежності від зміни зовнішніх та внутрішніх факторів; визначено особливості поведінки покупців враховуючи споживчі переваги продукту та структуру споживання. Результати дослідження. У статті висвітлюються як зовнішні, так і внутрішні фактори, що впливають на поведінку споживачів, описуються моделі поведінки споживачів. Проаналізовано, як компанії використовують результати дослідження поведінки споживачів у своїй діяльності. Висвітлюються основні фактори, що впливають на рішення покупця придбати товар. У статті досліджено, як споживач змінює своє рішення про купівлю товару залежно від зміни зовнішніх та внутрішніх факторів, визначили особливості поведінки споживача з урахуванням споживчих уподобань товару та структури споживання. В дослідженні представлено результати анкетування 85 осіб щодо їхнього вибору товарів побутової техніки. Наведені результати дослідження щодо того, як соціум впливає на прийняття рішення індивідом. Наукова новизна: Визначено як компанії можуть використовувати психологічні та соціально-економічні аспекти поведінки споживача у побудові процесу виробництва та розробці маркетингової стратегії. Практичне значення отриманих результатів. Виходячи з цього можна зробити висновок, що спираючись на результати дослідження поведінки споживачів, компанія зможе значно покращити процес виробництва. Практична цінність дослідження полягає в тому, що підприємство на основі результатів анкетування може відносно передбачити поведінку покупця в певних ситуаціях і відповідно до цього розробити вдалу рекламну кампанію та регулювати обсяги виробництва того чи іншого товару, що може суттєво вплинути на дохід підприємства.ukспоживачринок вільної конкуренціївибір споживачаповедінка споживачапотребительрынок свободной конкуренциивыбор потребителяповедение потребителяconsumerfree competition marketconsumer choiceconsumer behaviorАналіз факторів та моделей поведінки споживачаАнализ факторов и моделей поведения потребителяAnalysis of factors and models of consumer behaviorArticle339.13810.30977/PPB.2226-8820.2021.27.145