Grichchina, A.Гриччина, А. В.Гріччіна, А. В.2016-10-072016-10-072016Grichchina, A. Reflective approach to organizing learning and cognitive activities of engineering students / A. Grichchina // Вестник Харьковского национального автомобильно-дорожного университета [Текст] : сб. науч. тр. / Харьк. нац. автомоб.-дор. ун-т ; [редкол.: Богомолов В. А. (глав. ред.) и др.]. – Харьков : ХНАДУ, 2016. – Вып. 73. – C. 31–33.2219-5548https://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/1749The role of the reflective approach in higher education is examined in the article. Types of reflection in learning and cognitive activities of engineering students are considered. Reflection as a personal quality of a future engineer is viewed as a powerful tool for the formation of a creative and independent personality.enreflectionreflective approachlearning and cognitive activitiesengineering studentрефлексиярефлексивный подходучебно-познавательная деятельностьрефлексіярефлексивний підхіднавчально-пізнавальна діяльністьREFLECTIVE APPROACH TO ORGANIZING LEARNING AND COGNITIVE ACTIVITIES OF ENGINEERING STUDENTSРЕФЛЕКСИВНЫЙ ПОДХОД К ОРГАНИЗАЦИИ УЧЕБНО-ПОЗНАВАТЕЛЬНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ СТУДЕНТОВ ТЕХНИЧЕСКОГО ВУЗАРЕФЛЕКСИВНИЙ ПІДХІД ДО ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ ТЕХНІЧНОГО ВНЗArticle37.013.77