Невертій, Г. С.Золотухін, О. О.Nevertii, H.Zolotukhin, O.2025-05-072025-05-072025Невертій, Г. С. Маркетингові та управлінські аспекти цифрової трансформації підприємств транспортно-логістичної системи / Г. С. Невертій, О. О. Золотухін // Економiка транспортного комплексу : зб. наук. пр. / М-во освiти i науки України, Харків. нац. автомоб.-дор. ун-т ; редкол.: О. М. Криворучко (голов. ред.) та ін. – Харків, 2025. – Вип. 45. – С. 251–272.2225-2304https://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/25019Цифрова трансформація підприємств транспортно-логістичної системи є ключовим фактором підвищення ефективності, конкурентоспроможності та якості обслуговування клієнтів. Сучасні підприємства транспортно-логістичного комплексу стикаються з викликами, пов’язаними з необхідністю впровадження цифрових технологій, автоматизації процесів та адаптації до змін у глобальній економіці. Відсутність чітких критеріїв оцінки цифрової зрілості підприємств створює труднощі для ефективного стратегічного планування. Метою роботи є розробка й апробація методики оцінки рівня цифровізації автотранспортних підприємств, що дозволить визначити поточний рівень цифрової зрілості, ідентифікувати слабкі місця та розробити рекомендації для подальшого розвитку. У дослідженні проведено аналіз існуючих методів оцінки цифровізації. Розроблена методика оцінки рівня цифровізації, що ґрунтується на трьох групах критеріїв: технологічні, організаційні та кадрові аспекти. Оцінювання здійснюється за бальною шкалою. Здійснено аналіз рівня цифровізації провідних українських підприємств транспортно-логістичного комплексу, Запропоновано адаптовану методику оцінки рівня цифровізації автотранспортних підприємств, яка враховує специфіку транспортно-логістичного сектору. Визначено основні показники та вагові коефіцієнти для оцінки цифрової зрілості. Проведено апробацію методики, що підтвердило її ефективність. Розроблена методика надає підприємствам транспортно-логістичної галузі інструмент для об’єктивного оцінювання рівня цифровізації, що дозволяє визначати напрями розвитку, залучати інвестиції у цифрові технології та підвищувати ефективність операцій. Крім того, методика може бути використана для розробки стратегій цифрової трансформації та адаптації бізнес-процесів до сучасних технологічних тенденцій.ukцифрова трансформаціятранспортно-логістична системаоцінка рівня цифровізаціїуправління підприємствоммаркетингові аспекти цифрової трансформаціїdigital transformationtransport and logistics systemdigitalization assessmententerprise managementmarketing aspects of digital transformationМаркетингові та управлінські аспекти цифрової трансформації підприємств транспортно-логістичної системиMarketing and management aspects of digital transformation at enterprises in the transport and logistics systemArticle65.012.34:656.0710.30977/ЕТК.2225-2304.2025.45.251