Гросул, В. А.Филипенко, О. М.Рачкован, О. Д.Grosul, ViktoriiaFylypenko, OlenaRachkovan, Olga2022-12-182022-12-182016Гросул, В. А. Стратегічне цілевизначення підприємства торгівлі під час обґрунтування адаптаційних рішень / В. А. Гросул, О. М. Филипенко, О. Д. Рачкован // Проблеми і перспективи розвитку підприємництва : зб. наук. пр. [Електронний ресурс] / Харків. нац. автомоб.-дор. ун-т. – Харків, 2016. – № 3 (14), т. 1. – С. 27–32.2226-8820https://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/6654Метою статті є обґрунтування необхідності та розробка системи цілей для формування стратегії адаптації підприємства до мінливого середовища функціонування з урахуванням специфіки торговельної галузі. В статті на основі узагальнення досвіду з питань стратегічного цілевизначення і враховуючи сутнісні характеристики стратегії адаптації, визначено стратегічну спрямованість адаптації як забезпечення життєздатності і ефективності функціонування підприємства торгівлі в довгостроковій перспективі на основі динамічного балансу з бізнес-середовищем. З огляду на це процес адаптації економічного суб’єкта у сфері торгівлі пропонується спрямувати на досягнення трьох основних цілей: забезпечення на основі коригувальних впливів: а) виживання, б) стабільного положення на ринку, в) стійкого розвитку і ефективного функціонування в довгостроковій перспективі. У запропоновану сис- 28 тему цілей включено об’єкти стратегії адаптації, тому що саме на зміну їх стану і властивостей спрямовуються керуючі впливи стратегії для усунення або попередження негативних впливів бізнессередовища. Запропонована система цілей та об’єктів стратегії адаптації підприємства дає комплексне уявлення про напрями прийняття адаптаційних рішень та є підґрунтям для визначення комплексу заходів здійснення впливу на зазначені об’єкти адаптаційного управління.ukціліцілевизначеннястратегія адаптаціїмінливе середовищестратегічний процесуправлінняпідприємства торгівліgoalsgoal-settingadaptation strategychanging environmentstrategic process managementbusinesses tradingСтратегічне цілевизначення підприємства торгівлі під час обґрунтування адаптаційних рішеньStrategic goal-setting of trade enterprises during the justification of the adaptation solutionsArticle65.011.2