Болдовська, К. П.Андрєєва, Д. В.Зам'ятіна, Є. Ж.Латушко, М. Ю.Boldovska, KaterynaAndreeva, DariaZamiatina, YelyzavetaLatushko, Maksym2023-01-022023-01-022017Теоретично-методичні аспекти формування стратегії виходу підприємства на зовнішній ринок / К. П. Болдовська, Д. В. Андрєєва, Є. Ж. Зам'ятіна, М. Ю. Латушко // Проблеми і перспективи розвитку підприємництва : зб. наук. пр. [Електронний ресурс] / Харків. нац. автомоб.-дор. ун-т. – Харків, 2017. – № 3 (18), т. 2. – С. 37–40.2226-8820https://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/7348Предметом статті є теоретичні і методичні питання, організаційно-економічний інструментарій і практичні підходи щодо формування зовнішньоекономічної стратегії підприємства. Метою статті є узагальнення і розвиток теоретично-методичних положень щодо розробки стратегії виходу підприємства на зовнішній ринок. Методологія проведення дослідження представлена методами теоретичного узагальнення, аналізу і синтезу, системного і комплексного підходу, монографічним та абстрактно-логічним методами. У роботі розглядаються питання стратегічного менеджменту зовнішньоекономічної діяльності та пропонується цілісний логічно-структурований і формалізований підхід до формування стратегії виходу підприємства на зовнішній ринок. У результаті проведених досліджень показано, що процес формування цієї стратегії має зводитись до таких основних етапів: обґрунтування вибору привабливого зовнішнього ринку; сегментація цільового зовнішнього ринку і вибір найбільш привабливих для експортної діяльності сегментів; вибір варіанту стратегії виходу на зовнішній ринок з-поміж базових зовнішньоекономічних стратегій; ресурсне обґрунтування стратегії виходу на зовнішній ринок; формування механізму управління стратегією виходу на зовнішній ринок; оцінка ефективності стратегії виходу на зовнішній ринок. У роботі пропонуються основні положення щодо методичного забезпечення реалізації кожного з цих етапів. Отримані науково-практичні висновки і надані пропозиції можуть бути враховані і використані вітчизняними підприємствами при вирішенні комплексу проблем, пов’язаних із розвитком їх діяльності за рахунок запровадження зовнішньоекономічних зв’язків й освоєння міжнародного економічного простору, та спрямовані на забезпечення формування ефективних стратегій виходу на зовнішній ринок за умов глобальної економічної нестабільності.ukстратегіязовнішній ринокпривабливістьсегментаціяекспортний потенціалзовнішньоекономічна діяльністьуправлінняефективністьstrategyforeign marketattractivenesssegmentationexport potentialforeign economic activitymanagementefficiencyТеоретично-методичні аспекти формування стратегії виходу підприємства на зовнішній ринокTheoretical and methodical aspects of enterprise’s foreign market entry strategy formationArticle339.9