Шинкаренко, В. Г.Бекетов, Ю. О.Трощій, І. І.Shynkarenko, V.Beketov, Yu.Trostyi, I.Бекетов, Ю. А.Трощий, И. И.2020-06-232020-06-232019Шинкаренко, В. Г. Ресурсний підхід до розробки стратегії окремого виду бізнесу підприємства / Шинкаренко В. Г., Бекетов Ю. О., Трощій І. І. // Економiка трансп. комплексу : зб. наук. пр. / М-во освiти i науки України, Харків. нац. автомоб.-дор. ун-т ; редкол.: В. Г. Шинкаренко (гол. ред.) та iн. – Харкiв, 2019. – Вип. 34. – С. 55–73.2225-2304https://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/2893Розглянуто завдання та умови функціонування автотранспортних підприємств. Встановлено, що вирішенню проблем, які виникають при цьому, присвячені наукові праці багатьох закордонних і національних вчених. Останні дослідження в галузі управлінської науки дозволяють використовувати ресурсний підхід для розробки стратегії діяльності підприємств і отримати на цій підставі збільшення обсягу виробництв,. прибутку, конкурентоспроможності підприємств, які виконують один вид діяльності, випускають однорідну продукцію. більш підприємств не відповідають цим умовам. Для диверсифікованих підприємств, що складаються з декількох стратегічних оди-ниць бізнесу (СОБ,) методика впровадження ресурсного підходу повинна бути дещо ін-шою. Кожна СОБ орієнтована на випуск одного виду продукції, має відмінні від інших СОБ ресурси, їх здатності та компетентності. У зв’язку з цим для СОБ модель розробки стратегії потребує удосконалення. Останні полягають у визначенні особливостей послуг, визначення вимог клієнтів до них, відповідних ресурсів. Тому в запропонованій моделі на першому етапі визначаються споживачі властивості послуг взагалі. На підставі експер-тного опитування встановлюються ті з них, які відповідають вимогам клієнтів. Відпові-дності до цього визначаються вимоги до кожного виду ресурсів: для рухомого складу його тип, вантажомісткість, для паливно-мастильних матеріалів вид та марку і таке інше. Наявні в СОБ ресурси порівнюються з потрібними. Для визначення сильних і слабих сторін наявні ресурси порівнюються з ресурсами конкурентів. Встановлюються також здатно-сті ресурсів, їх сильні та слабкі сторони у порівнянні з характеристиками конкурентів. Аналіз ключових компетенцій проводиться за допомогою матриці потужності ресурсів і здатностей. Таким чином удосконалена модель використання ресурсного підходу до розробки стратегії підприємства на підставі стратегій окремих видів бізнесу. Це дозволяє більш точно визначити: сильні та слабкі сторони окремих ресурсів і їх здатностей, а також ключові компетенції.ukресурсиздатностіключові компетенціїстратегіябізнеспідприємствоresourcesabilitieskey competenciesstrategybusinessenterpriseресурсыспособностиключевые компетенциистратегиябизнеспредприятиеРесурсний підхід до розробки стратегії окремого виду бізнесу підприємстваResource approach to developingthe strategy of an individual business of the enterpriseРесурсный подход к разработке стратегии отдельного вида бизнеса предприятияArticle338.242: 656.078.0810.30977/ЕТК.2225-2304.2019.34.0.55