Александрова, С. А.Оболенцева, Л. В.Ковальов, П. О.2022-12-072022-12-072014Александрова, С. А. Проблема соціальної відповідальності підприємств готельного господарства в сучасних умовах / С. А. Александрова, Л. В. Оболенцева, П. О. Ковальов // Проблеми і перспективи розвитку підприємництва : зб. наук. пр. [Електронний ресурс] / Харків. нац. автомоб.-дор. ун-т. – Харкiв, 2014. – № 2 (7), т. 1. – С. 148–151.2226-8820https://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/6342Предметом статті виступають напрямки реалізації соціальної відповідальності підприємствами готельного господарства; метою - обґрунтування важливості соціальної відповідальності сучасних підприємств, визначення основних напрямків її реалізації підприємствами готельного господарств; методи дослідження: порівняння, аналізу і синтезу, теоретичного узагальнення – для уточнення економічних категорій, розуміння сутності «соціальної відповідальності»; логічного моделювання – для деталізації і систематизації методів реалізації концепції з розвитку соціальної відповідальності та ін. Результати роботи. Виявлено основні перешкоди щодо реалізації концепції соціальної відповідальності, насамперед, підприємствами готельного господарства. Зазначено позитивні наслідки від впровадження концепції соціальної відповідальності для бізнесу. Розглянуто методи реалізації концепції з розвитку соціальної відповідальності на підприємствах готельного господарства у розрізі зовнішніх та внутрішніх груп впливу. Представлено широкий спектр заходів у рамках реалізації концепції соціальної відповідальності щодо персоналу. Показано ключові напрямки реалізації відповідальності підприємств готельного господарства перед суспільством. Практичне значення одержаних результатів полягає у можливості використання висновків та рекомендацій у діяльності готельних підприємств з метою забезпечення їхнього сталого розвитку. Вітчизняні підприємства готельного господарства мають бути соціально відповідальними, тобто сплачувати своєчасно та у повному обсязі податки, виконувати вимоги законодавства України, надавати якісні послуги, піклуватися про навколишнє середовище, персонал, впроваджувати екологічно безпечні та енергозберігаючі технології, приймати участь у благодійних проектах тощо. Саме такі дії, не дивлячись на певне порушення принципу максимізації прибутку, створюють сприятливі довгострокові перпективи, підвищують імідж, репутацію підприємства та, як наслідок, прихильність споживачів, його фінансові та економічні показники, фінансову стійкість та рівень конкурентоспроможності, сприяють подоланню криз у суспільстві та є необхідною умовою функціонування економіки регіону, країни.ukсоціальна відповідальністьметоди реалізації соціальної відповідальностісоціальні інноваціїготельне господарствогрупи впливусуспільствоПроблема соціальної відповідальності підприємств готельного господарства в сучасних умовахArticle316.4:640