Хоботова, Еліна БорисівнаДаценко, Віта ВасилівнаKhobotova, ElinaDatsenko, Vita2023-12-042023-12-042023Хоботова, Е. Б. Забезпечення компетентності й міждисциплінарних зв'язків як метод удосконалення радіоекологічної освіти / Е. Б. Хоботова, В. В. Даценко // Вiсник Харкiвського нацiонального автомобiльно-дорожнього унiверситету : зб. наук. пр. / М-во освiти i науки України, Харків. нац. автомоб.-дор. ун-т ; редкол.: А. Г. Батракова (гол. ред.) та iн. – Харкiв, 2023. – Вип. 102. – С. 111–119.2219-5548https://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/17589Запропоновано новий методологічний підхід для підготовки екологів під час вивчення дисципліни «Радіоекологія», який забезпечує формування міждисциплінарних зв'язків і науково-дослідного мислення, диференціацію навчання, можливість самостійної підготовки та вдосконалення навичок, високий рівень компетентності. Теоретична частина дисципліни забезпечує сприйняття її змісту, нових понять, явищ і процесів, набуття міцних знань, знайомство з сучасними досягненнями науки. Диференційована практична частина мотивує до навчальної діяльності та до пізнавального процесу, прищеплює навички вирішення конкретних практичних завдань з радіаційних проблем, підвищує рівень кваліфікації та компетентності майбутнього фахівця. Індивідуальні завдання розвивають навички аналізу, критичне мислення та здатність використовувати професійні знання у виробничій ситуації, що створює підстави для формування конкурентоздатної особистості. Самостійна підготовка студентів за тестовими завданнями дисципліни дозволяє здійснити контроль знань, перевірити наявність навичок і творчої компоненти в здобувачів освіти на різних етапах навчання. Новий методичний підхід щодо вивчення дисципліни «Радіоекологія» з огляду на міждисциплінарні зв'язки використаний в процесі створення підручника «Радіоекологія».ukрадіоекологіяміждисциплінарні зв'язкикомпетентністьпрактичні навичкиіндивідуальні та тестові завданнядиференціація навчаннясамостійна підготовкаradioecologyinterdisciplinary connectionscompetencepractical skillsindividual and test tasksdifferentiation of trainingself-trainingЗабезпечення компетентності й міждисциплінарних зв'язків як метод удосконалення радіоекологічної освітиEnsuring competence and interdisciplinary communications as a method of improving radioecological educationArticle372.85410.30977/BUL.2219-5548.2023.102.0.111