Стельмашук, СтаніславОнищук, ВасильСтельмашук, ВалерійStelmashchuk, StanislavOnyshchuk, VasylStelmashchuk, Valerii2025-09-152025-09-152025Стельмашук, С. До визначення стійкості автомобіля категорії М1 з причепом категорії О2 у гальмівному режимі / С. Стельмашук, В. Онищук, В. Стельмашук // Автомобіль і електроніка. Сучасні технології : електрон. наук. фах. вид. / Харків. нац. автомоб.-дор. ун-т. – Харків, 2025. – Вип. 27. – С. 152–161.2226-9266https://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/26458Безпечність автопоїздів М1 з причепами О2 залишається критично важливою через зростання їх використання приватними користувачами. Нерівномірний розподіл гальмівних сил та неправильне завантаження можуть призводити до втрати стійкості. Досліджено вплив конструктивних і експлуатаційних факторів на стійкість автопоїзда Mercedes-Benz Sprinter з причепом ПВБФ 15 методом математичного моделювання. Встановлено, що стійкість обмежується тяговим автомобілем, який втрачає стійкість при коефіцієнті нерівномірності 0,7, тоді як причіп залишається стійким у діапазоні 0,53-1,0. Збільшення завантаженості покращує стійкість, а підвищення центру мас понад 0,35 критично знижує безпечність. Вперше комплексно досліджено взаємозв'язок між гальмівними силами, завантаженістю та геометрією в контексті загальної стійкості. Результати використовуються для вдосконалення нормативів та створення систем безпеки.ukавтопоїздпричіпгальмуваннякоефіцієнт нерівномірностікоефіцієнт стійкостішлях гальмуванняуповільненнястійкістьvehicle-trailer combinationbraking stabilityregulatory harmonizationstability coefficientelectronic safety systemscenter of massДо визначення стійкості автомобіля категорії М1 з причепом категорії О2 у гальмівному режиміOn determine the stability of an M1 category vehicle with an O2 category trailer in braking modeArticle629.11310.30977/VEIT.2025.27.0.12