Дмитрієв, І. А.Шевченко, І. Ю.Dmytriiev, IlyaShevchenko, Inna2022-12-072022-12-072015Дмитрієв, І. А. Методичні аспекти формування виробничих об’єднань підприємств міжміського пасажирського автомобільного транспорту / І. А. Дмитрієв, І. Ю. Шевченко // Проблеми і перспективи розвитку підприємництва : зб. наук. пр. [Електронний ресурс] / Харків. нац. автомоб.-дор. ун-т. – Харків, 2015. – № 1 (8), т. 1. – С. 94–100.2226-8820https://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/6376Предметом статті є методичні аспекти формування виробничих об’єднань підприємств міжміського пасажирського автомобільного транспорту; метою дослідження - виявлення основних умов, за яких формування виробничого об’єднання підприємств міжміського пасажирського автомобільного транспорту є економічно доцільним. Методологію написання статті склали загальнонаукові та спеціальні методи, а саме: метод аналізу та синтезу, системний підхід, статистичні методи (зокрема, кореляційно-регресійний аналіз). Основні результати наукового дослідження полягають у наступному: 1) виявлено, що формування виробничого об’єднання підприємств міжміського пасажирського автомобільного транспорту є економічно доцільним лише при наявності річної потреби у перевезеннях у розмірі, більшому за 3,3 млн. пасажирів; 2) сформовано методичний підхід до вибору способу формування виробничого об’єднання підприємств міжміського пасажирського автомобільного транспорту та, на основі його апробації, ідентифіковано, що організація такого об’єднання на основі технічного переоснащення виробничо-технічної бази діючих підприємств є економічно доцільною при річній потребі населення в міжміських пасажирських перевезеннях у обсязі, більшому за 3,3 млн. пасажирів; на основі реконструкції виробничо-технічної бази діючих підприємств - при обсязі перевезень, більшому за 3,8 млн. пасажирів; на основі розширення виробничо-технічної бази діючих підприємств - при обсязі перевезень, більшому за 4,5 млн. пасажирів; на основі нового будівництва - при обсязі перевезень, більшому за 5,2 млн. пасажирів; 3) надано методичні рекомендації щодо визначення оптимальних розмірів (за критерієм наявності рухомого складу) підприємств виробничого об’єднання міжміського пасажирського автомобільного транспорту на базі оптимізації собівартості перевезень і забезпечення ефективності системи управління підприємствами та, на основі їх практичного застосування, зроблено висновок про економічну доцільність формування подібного об’єднання з підприємств, розміри парку рухомого складу яких не перевищують 400 автобусів.ukвиробничі об’єднанняміжміські пасажирські перевезенняобсяг перевезень пасажирівproduction associationsintercity passenger transportationamount of passenger transportationМетодичні аспекти формування виробничих об’єднань підприємств міжміського пасажирського автомобільного транспортуMethodical aspects of formation of production associations of the intercity passenger automobile transport enterprisesArticle334.78 : 656.072