Третяк, В. П.Чупова, Д. Р.Tretyak, V. P.Chupova, D. R.2023-01-032023-01-032019Третяк, В. П. Урахування балансу інтересів ключових стейкхолдерів при формуванні сучасного бізнес середовища закладів вищої освіти / В. П. Третяк, Д. Р. Чупова // Проблеми і перспективи розвитку підприємництва : зб. наук. пр. [Електронний ресурс] / Харків. нац. автомоб.-дор. ун-т. – Харків, 2019. – № 2 (23). – С. 219–232.2226-8820https://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/7364Мета дослідження полягає в визначенні основних стейкхолдерів у сфері вищої освіти, пошуку шляхів ефективної взаємодії з однією з найважливіших категорій - «студент», з ціллю налагоджування та підтримки довгострокових взаємовідносин для впровадження принципово нових можливостей, що в майбутньому забезпечить формування сучасного бізнес середовища та підвищить конкурентний статус закладу вищої освіти. Методика дослідження. Для досягнення поставленої мети були використані наступні загальнонаукові та спеціальні методи і прийоми дослідження: методи узагальнення та абстрагування – для виявлення сутності взаємозв’язку основних стейкхолдерів на ринку освітніх послуг, виділення категорій стейкхолдерів та описання сутності цих категорій; методи аналізу і синтезу для формування способів взаємодій зі студентами покоління Z та розробки варіантів реалізації цих взаємодій. Результати дослідження. В процесі дослідження ринку освітніх послуг було виділено ключових стейкхолдерів ЗВО та проаналізовано групи стейкхолдерів – студенти та науково-педагогічні працівники. Було визначено, що для більш ефективної взаємодії зі студентами покоління Z, необхідно впроваджувати такі способи навчання, які будуть зрозумілі, а головне цікаві студентам, а саме: заснування дистанційних курсів, мікро-уроків, взаємодії з соціальними мережами, гейміфікації, відеоматеріалів, персоналізації освітніх програм та ін. Наукова новизна. В результаті дослідження запропоновано схему взаємодії категорій стейкхолдерів з закладом вищої освіти. Виявлено взаимозв’язок ключових стейкхолдерів – студенти та науково-педагогічні працівники, що дозволило уточнити характеристику сучастного «портрету» студента покоління Z. Запропоновано новітні методи взаємодії зі студентами покоління Z та варіанти реалізації цих взаємодій. Практична значущість полягає в тому, що методичні підходи, теоретичні висновки та практичні рекомендації можуть бути використані у процесі формування сучасного бізнес середовища закладів вищої освіти, та дозволить ураховувати баланс інтересів ключових стейкхолдерів за рахунок зменшення розривів в їх інтересах.ukстейкхолдерибізнес середовищезаклад вищої освітистудентинауково-педагогічні працівникистуденти покоління Zшляхи навчання центеніалівстейкхолдерыбизнес средаучреждение высшего образованиястудентынаучно-педагогические работникистуденты поколения Zпути обучения центениаловstakeholdersbusiness environmenthigher education institutionstudentsteaching staffstudents of Generation Zways of learning centennialsУрахування балансу інтересів ключових стейкхолдерів при формуванні сучасного бізнес середовища закладів вищої освітиУчет баланса интересов ключевых стейкхолдеров при формировании 230 современной бизнес среды учреждений высшего образованияThe balance of key stakeholders’ interests in the formation of modern business environment in higher education institutions.Article338.46:37:[330.117:330.161]10.30977/PPB.2226-8820.2019.23.0.219