Лалазарова, Н. О.Чигрин, А. О.Мачан, І. С.Афанасьєва, О. В.Попова, О. Г.Lalazarova, NataliiaChygrin, AnatolіyMachan, IgorAfanasieva, ОlgaPopova, Olena2024-01-112024-01-112023Фрикційне зміцнення деталей із високоміцного чавун / Н. О. Лалазарова, А. О. Чигрин, І. С. Мачан, О. В. Афанасьєва, О. Г. Попова // Вісник Харківського національного автомобільно-дорожнього університету : зб. наук. пр. / М-во освiти i науки України, Харків. нац. автомоб.-дор. ун-т. – Харкiв, 2023. – Вип. 103. – С. 104–108.2219-5548https://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/19177Деякі деталі двигунів, що працюють в умовах значних навантажень, тертя і зношування, виготовляють із високоміцного чавуну з кулястим графітом. Оскільки термін експлуатації деталей залежить від якісного стану поверхневого шару, який формується на операціях технологічного процесу виготовлення виробів, то досліджували вплив тертя як теплового джерела концентрованого потоку енергії на якість зміцненого шару. Визначена оптимальна величина поздовжньої подачі, що забезпечує мінімальну шорсткість, максимальну твердість і глибину білого шару для чавунів з різною мікроструктурою в процесі фрикційного зміцнення.ukвисокоміцний чавунфрикційне зміцненнямікротвердістьмартенситтовщина зміцненого шарубілий шарhigh-strength cast ironfriction hardeningmicrohardnessmartensitethickness of the hardened layerwhite layerФрикційне зміцнення деталей із високоміцного чавунFriction strengthening of parts made of hightension cast ironArticle621.91.1010.30977/BUL.2219-5548.2023.103.0.104