Денисенко, Олег ВасильовичЛевтеров, Андрiй IвановичБубинiна, Наталiя Сергiївна2016-05-102016-05-102013Пат. 84483 Україна, МКИ G08G 1/09 (2006.01). Спосiб визначення потокiв насичення регульованого перехрестя / Денисенко Олег Васильович, Левтеров Андрiй Iванович, Бубинiна Наталiя Сергiївна ; власники : Харків. нац. автомоб.-дор. ун-т, Денисенко Олег Васильович, Левтеров Андрiй Iванович, Бубинiна Наталiя Сергiївна. - N u 2013 04382 ; заявл. 08.04.2013 ; опубл. 25.10.2013, Бюл. N 20. - 6 с.https://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/1380Спосіб визначення потоків насичення регульованого перехрестя, заснований на скануванні гостроспрямованим лазерним променем зони перехрестя з точці над його геометричним центром конусним видом розгортки, причому оптична вісь одного з положень розгортки вибирається так, щоб лазерний промінь описував коло на проїжджій частині перехрестя в області стоп-ліній всіх його підходів, а друге положення розгортки відповідає відхиленню лазерного променя, при якому радіус другого концентричного кола на поверхні проїзної частини зменшується на певну задану величину, при цьому зміна положень розгортки здійснюється з високою швидкістю по черзі через кожен період сканування, подальшому прийомі відображених оптичних сигналів фотоприймачами і надалі перетворенні цих сигналів в імпульсно-числовий код, за яким обчислюються швидкість і тип транспортних засобів, інтенсивність і інтервали між транспортними засобами, який відрізняється тим, що сканування зони перехрестя одночасно здійснюють двома оптичними променями лазерної розгортки, причому другий промінь формується у одній площині з першим, але зі зміщенням на півперіоду по колу розгортки, яку здійснюють, починаючи з зовнішнього кола для першого променя і поступово покроково розширяють коло сканування з заданою величиною шагу зміною положень кутів розгортки в реперній точці на кожному періоді до моменту, коли надійно визначається кінець найбільшої за протяжністю черги транспортних засобів по смугах на підходах до перехрестя, на які у даний час діє сигнал світлофору, що забороняє рух, і потім відбувається повернення цього променя в початкове положення та багаторазове повторення цього процесу для визначення кількості транспортних засобів у черзі по кожній смузі руху на момент зміни сигналу на зелений або на момент початку руху, при цьому тип та час пересування транспортних засобів в зоні стоп-лінії дозволяє послідовно визначити реальні значення коефіцієнтів приведення до легкового автомобілю, кількість транспортних засобів у черзі у приведених одиницях, час пересування черги, починаючи з моменту перетинання стоп-лінії переднім бампером першого в черзі транспортного засобу і закінчуючи моментом проходження над стоп-лінією заднього бампера останнього в черзі автомобіля, та значення потоків насичення по всіх смугах руху упродовж одного циклу регулювання.ukдорожнiй рух, безпекаСпосiб визначення потокiв насичення регульованого перехрестяOther