Криворучко, О. М.Ковальова, О. П.Kryvoruchko, О.Kovalova, O.2022-07-112022-07-112022Криворучко, О. М. Оцінка компетентностей менеджменту корпорацій / Криворучко О. М., Ковальова О. П. // Економiка трансп. комплексу : зб. наук. пр. / М-во освiти i науки України, Харків. нац. автомоб.-дор. ун-т ; редкол.: В. Г. Шинкаренко (вiдп. ред.) та iн. ‒ Харкiв, 2022. ‒ Вип. 39. ‒ С. 45‒54.2225-2304https://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/5421Забезпечення успішноcті реалізації корпоративного управління, трива¬лість корпоративних відносин потребує формування відповідних компетентностей персо¬налу і особливо менеджменту. Компетентність характеризує потенційну можливість та реальну здатність до розв'язання стратегічних завдань корпорації, спроможність реалізувати знання й уміння для балансування інтересів зацікавлених сторін. Модель компетентностей персоналу, що використовується в корпоративному управлінні, дозволить вирішити різні завдання в галузі управління персоналом, просунути компанію до досягнення стратегічних цілей, забезпечити конкурентоспроможність тощо. У статті доведено, що модель компетенцій повинна включати корпоративні ком-петенції, що безпосередньо залежать від цінностей корпорації (організації, підприємст¬ва) та є універсальними для усіх його співробітників, а також компетенції менеджерів, що необхідні для виконання обов’язків та досягнення запланованого результату. Корпоративні (ключові) компетентності є загальними, спрямовані на формування та підтримку корпоративної культури і реалізації стратегічних цілей корпорації та формуються завдяки впливу управлінських, професійних і особистісних компетентностей. Управлінські компетенції включають перелік, необхідний для виконання управлінських обов'язків. Професійні характеризують знання, уміння і навички, необхідні для ефективного виконання роботи на конкретній посаді, також особисті здібності, мотиви розвитку та ін. Особистісні компетентності стосуються окремого працівника і включають високу самоорганізацію, високі комунікативні дані та ін. Запропонована модель компетентностей менеджменту корпорацій є ієрархічною та відображає внесок певних видів компетенцій у загальні (корпоративні компетенції). Це забезпечує можливість прийняття обґрунтованих управлінських рішень щодо прийому персоналу, просування, подальшого розвитку, мотивації.ukменеджменткорпораціїкомпетенціїмодель оцінки компетентностейкомпетентностіmanagementcorporationscompetenciescompetencescompetency assessment modelОцінка компетентностей менеджменту корпораційAssessment of corporate management competencesArticle65.012.34:517.977.510.30977/ЕТК.2225-2304.2022.39.45