Буднік, М. М.Синьогуб, А. Є.Budnik, MarinaSynohub, Alina2022-12-192022-12-192016Буднік, М. М. Концептуальні принципи стратегії забезпечення конкурентних переваг підприємства / М. М. Буднік, А. Є. Синьогуб // Проблеми і перспективи розвитку підприємництва : зб. наук. пр. [Електронний ресурс] / Харків. нац. автомоб.-дор. ун-т. – Харкiв, 2016. – № 4 (15), т. 1. – С. 40–44.2226-8820https://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/6695Ключова ідея статті полягає у визначенні сутності категорій "конкуренція" та "конкурентоспроможність підприємства", надано визначення конкурентних переваг та їх роль у забезпеченні конкурентоспроможності підприємства. Метою дослідження є обґрунтування концептуальних характеристик конкурентних переваг підприємства та визначення складових стратегії їх забезпечення. Найважливіша проблема будь-якого підприємства, що працює в сучасних умовах, - це проблема його виживання і забезпечення безупинного стратегічного розвитку. Ефективне вирішення цієї проблеми полягає у створенні й реалізації конкурентних переваг, що значною мірою можуть бути досягнуті на основі грамотно розробленої й ефективної конкурентної стратегії підприємства. Стратегія є об’єктивною засадою для формування відповідей на такі важливі для підприємства питання: в якій галузі або на яких ринках повинне функціонувати підприємство; як розподілити найефективніше обмежені ресурси; як вести конкурентну боротьбу. Висновки статті свідчать, що задля досягнення конкурентоспроможним на ринку, підприємство повинно мати унікальні конкурентні переваги. Це так звані переваги стратегічного рівня. Завдяки перевагам у наявних ресурсах чи перевагам, що забезпечують операційну ефективність, можна досягнути лише тимчасового результату, а в сучасних умовах цього не достатньо. Тому важливим напрямом формування конкурентних переваг є розроблення ефективної стратегії розвитку, яка базуватиметься на унікальному позиціонуванні підприємства, орієнтації на унікальні види діяльності. Саме це дасть змогу забезпечити довгострокові конкурентні переваги.ukконкуренціяконкурентоспроможністьпідприємстваконкурентні перевагиконкурентна стратегіяcompetitioncompetitiveness of the enterprisecompetitive advantagecompetitive strategyКонцептуальні принципи стратегії забезпечення конкурентних переваг підприємстваConceptual principles of the strategy ensuring competitive advantages of the enterpriseArticle005.936.3 (- 021.475.2)