Федотова, І. В.Федотова, И. В.Fedotova, I.2020-05-252020-05-252019Федотова, І. В. Обгрунтування корпоративної культури як польового утворення в соціальному просторі підприємства / Федотова І.В. // Економiка трансп. комплексу : зб. наук. пр. / М-во освiти i науки України, Харків. нац. автомоб.-дор. ун-т ; редкол.: В. Г. Шинкаренко (гол. ред.) та iн. – Харкiв, 2019. – Вип. 34. – С. 23–39.2225-2304https://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/2838В статті розглядаються структура та рівні системи корпоративної культури підприємства з точки зору системного підходу. Дослідження формування корпоративної культури, як польового утворення має важливість як в теоретичному, так і в практичному відношенні. Метою дослідження удосконалення теоретичних засад обґрун-тування польової природи корпоративної культури з точки зору взаємодії культурних по-лів у соціальному просторі підприємства. В роботі удосконалено теоретичні засади об-ґрунтування польової природи корпоративної культури з точки зору взаємодії культурних полів у соціально-культурному просторі підприємства. Визначено, що культурне поле при-пускає взаємодії суб’єктів, які поділяють певні цінності, норми, переконання і правила. Воно формується всередині підприємства на основі панівної на підприємстві організацій-ної культури, і виявляється ззовні при взаємодії підприємства зі своїми партнерами, а в середині – при взаємодії з власним персоналом. Обгрунтовано три рівні формування кор-поративної культури в середині підприємства з точку зору польового утворення: поле працівника, поле колективу та поле підприємства. Враховуючи, що працівники в процесі своєї трудової діяльності взаємодіють між собою, їхні культурні поля також взаємоді-ють, створюючи культурне поле колективу. Тоді культурні поля колективів, що взаємоді-ють між собою, створюють культурне поле організації в цілому. В роботі припущено, що культура має корпускулярно-хвильову природу, що складається з двох частин, а саме: фі-зично-геометричного компоненту, що представляє собою суб’єкти, структуру та фізичні прояви корпоративної культури, і польову компоненту, яка відображає підпростір в якому формуютьсявідносини між його суб’єктами. На цій основі запропонована чотирирівнева модель системи корпоративної культури підприємства, що представлена у вигляді сис-теми взаємопов’язаних елементів, які впливають на формування корпоративної культури на різних рівнях: працівника, колективу, організації та міжорганізаційної мережі. Згідно цієї моделі, формування корпоративної культури охоплює зовнішнє та внутрішнє середо-вище підприємства. Багаторівнева модель інтегрованої системи корпоративної культури підприємства вимагає об’єднання різних функціональних областей та їх учасників на всіх рівнях у рамках єдиної системи культури та може застосовуватися для будь-яких підпри-ємств і організацій.ukкультуракорпоративна культураполе культурисоціальний простірсистемний підхідхвильовий підхідбагаторівнева моделькорпоративная культураполе культурысоциальное пространствосистемный подходволновой подходмногоуровневая модельculturecorporate culturefield of culturesocial spacesystematic approachwave approachmultilevel modelОбгрунтування корпоративної культури як польового утворення в соціальному просторі підприємстваОбоснование корпоративной культуры как полевого образования в социальном пространстве предприятияSustantiation of corporate culture as a field formation in the social space of the enterpriseArticle005.73:316.346.2DOI:10.30977/ЕТК.2225-2304.2019.34.0.23