Рябушенко, Олександр ВасильовичПросвірнін, Олександр ВасильовичRyabushenko, OlexanderProsvirnin, Olexander2023-07-122023-07-122023Рябушенко, О. В. Моделювання руху поворотного потоку на регульованому перехресті / О. В. Рябушенко, О. В. Просвірнін // Вiсник Харкiвського нацiонального автомобiльно-дорожнього унiверситету : зб. наук. пр. / М-во освiти i науки України, Харків. нац. автомоб.-дор. ун-т ; редкол.: А. Г. Батракова (гол. ред.) та iн. – Харкiв, 2023. – Вип. 101, т. 1. – C. 156–161.2219-5548https://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/15351В умовах неможливості модернізації вулично-дорожньої мережі міст актуальним є завдання оптимізації та вдосконалення проектування циклів світлофорного регулювання на перехрестях, зокрема вдосконалення методів аналізу потоків насичення смуг руху. Геометричні параметри перехрестя насамперед впливають на характеристики руху виділених поворотних потоків, а отже, на величину потоку насичення. Цей фактор враховує більшість емпіричних методів, однак в методиці НСМ 2000 відповідний корегувальний коефіцієнт є постійним. Для перевірки ступеня впливу радіуса траєкторії руху поворотного потоку на потік насичення виділеної смуги руху було проведено імітаційне моделювання роботи умовного регульованого перехрестя в програмі PTV VISSIM. Результати демонструють, що для виділених поворотних смуг потік насичення збільшується в разі збільшення радіуса траєкторії руху поворотного потоку, що відповідає класичній формулі Ф. Вебстера, якщо значення радіуса до 15 м. Тому корегування потоку насичення для виділених поворотних потоків в цьому раз є доцільним. Якщо рух потоку здійснюється траєкторією з більшим радіусом, потік насичення не залежить від геометрії перехрестя.ukрегульоване перехрестятранспортний потікпотік насиченнятраєкторія рухуімітаційне моделюванняcontrolled intersectiontraffic flowsaturation flowtraffic trajectorysimulation modelingМоделювання руху поворотного потоку на регульованому перехрестіSimulation of turning traffic at a controlled intersectionArticle656.1/.510.30977/BUL.2219-5548.2023.101.1.156