2013
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд 2013 за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 66
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Спосiб визначення потужностi двигуна автомобiля в експлуатацiї(2013) Подригало, Михайло Абович; Клец, Дмитро Михайлович; Абрамов, Дмитрiй Володимирович; Коробко, Андрiй Iванович; Мостова, Анжела Миколаївна; Тесля, Володимир ОлеговичСпосіб визначення потужності двигуна автомобіля, що базується на використанні математичної залежності потужності від параметрів руху автомобіля, який відрізняється тим, що визначення потужності двигуна автомобіля відбувається безпосередньо в умовах експлуатації, після проведення попереднього вибігу, з використанням датчиків прискорення, за допомогою одночасного вимірювання усіх видів опору руху автомобіля, тобто моментів опору, що виникають у трансмісії автомобіля, а також сумарного дорожнього та аеродинамічного опорів.Документ Газовий двигун внутрiшнього згоряння, конвертований з дизеля(2013) Абрамчук, Федiр Iванович; Манойло, Володимир Максимович; Кабанов, Олександр Миколайович; Салдаєв, Сергiй Васильович; Липинський, Михайло Сергiйович; Кузьменко, Анатолiй ПетровичГазовий двигун внутрішнього згоряння, конвертований з дизеля, що містить робочі циліндри, в яких розташовано поршні з камерами згоряння, а над циліндрами встановлено головку з клапанами, які забезпечують регулювання потоків газоповітряної суміші та відпрацьованих газів, який відрізняється тим, що в головці поршня виконано камеру згоряння у вигляді зрізаного конуса, і лінія зрізу та його бічна поверхня стикуються з округленими поверхнями, верхня частина головки поршня також виготовлена у вигляді зрізаного конуса, причому стик бічних поверхонь обох зрізаних конусів має округлену форму.Документ Пристрiй вимiрювання питомої електропровiдностi листових металiв за спiввiдношенням мiж напруженостями магнiтного поля(2013) Батигiн, Юрiй Вiкторович; Гнатов, Андрiй Вiкторович; Чаплигiн, Євген Олександрович; Барабашова, Марина Вiкторiвна; Сабокар, Олег СергiйовичПристрій вимірювання питомої електропровідності листових металів, що полягає у безконтактному вимірюванні електропровідності з двома листами металу, для одного з яких питома електропровідність і товщина відомі, а для іншого відома тільки товщина, що розташовують паралельно один одному, який відрізняється тим, що із зовнішньої сторони листів металу розміщують датчики поля та циліндричні плоскі індуктори з однаковою індуктивністю та однаково направленими струмами, такими, що у внутрішній порожнині між металевими листами напруженість магнітного поля дорівнює нулю, а питома електропровідність досліджуваного зразка обчислюється за формулою: , де H1m, H2m - амплітуди напруженості магнітного поля з зовнішньої сторони металевих зразків; γ1, d1 - відомі питома електропровідність і товщина зразка металевого листа; γ2, d2 - невідома питома електропровідність і відома товщина досліджуваного зразка металевого листа.Документ Спосiб визначення твердостi асфальтобетонних покриттiв(2013) Мощенок, Василь Iванович; Костiна, Людмила Леонiдiвна; Чигрин, Анатолiй Олександрович; Лалазарова, Наталiя Олексiївна; Атаманюк, Володимир Григорович; Кухарева, Iрина Євгенiвна; Ляпiн, Олександр Олександрович; Мощенок, Андрiй Васильович; Демченко, Сергiй ВолодимировичСпосіб визначення твердості асфальтобетонних покриттів, що полягає в скиданні вантажу з висоти на ударник з індентором і наступному розрахунку твердості за параметрами невідновленого відбитка, який відрізняється тим, що вантаж скидають на ударник з індентором до 10 разів в одне місце, а твердість визначають після першого удару за формулою, яка враховує масу вантажу, висоту його падіння, кут конуса індентора та глибину його втискування, а після другого та кожного наступного удару за формулою, що враховує також приріст глибини, і будують її залежність від кількості ударів, за якою і оцінюють твердість покриття.Документ Комбiнована силова установка автотранспортного засобу(2013) Абрамчук, Федiр Iванович; Манойло, Володимир Максимович; Жилiн, Сергiй Сергiйович; Харченко, Анатолiй Iванович; Воронков, Олександр Iванович; Нiкiтченко, Iгор Миколайович; Липинський, Михайло Сергiйович; Разарьонов, Леонiд ВолодимировичКомбінована силова установка транспортного засобу, що містить два двигуни, які використовують різні джерела енергії - двигун внутрішнього згоряння (ДВЗ) і пневмодвигун, виконаний з можливістю проходження робочого тіла із пневмобалона через теплообмінник, встановлений в приймальній трубі глушника, а обидва двигуни механічно пов'язані з механізмом трансмісії, що з'єднує двигуни з колесами ведучого моста, причому механізм трансмісії виконано у вигляді планетарного механізму, один вал якого пов'язаний з ДВЗ, другий - з пневмодвигуном, а третій - з ведучими колесами автотранспортного засобу (АТЗ) та автономним компресором, яка відрізняється тим, що в рідинний патрубок системи охолодження ДВЗ встановлено додатковий теплообмінник для попереднього нагріву робочого тіла перед його нагрівом у теплообміннику, розташованому в приймальній трубі глушника.Документ Пристрiй для визначення модуля пружностi та товщин асфальтобетонних шарiв дорожнього покриття(2013) Новаковський, Дмитро Миколайович; Кiяшко, Iгор Володимирович; Жданюк, Валерiй Кузьмович; Волювач, Сергiй Васильович; Пархоменко, Олександр ЮрiйовичПристрій для визначення модуля пружності та товщини асфальтобетонних шарів дорожнього покриття, що включає джерело живлення, імпульсне джерело пружних поверхневих хвиль, датчики реєстрації розповсюдження пружних поверхневих хвиль і блок обробки результатів вимірювань, який відрізняється тим, що містить як імпульсне джерело пружних поверхневих хвиль електромагнітний соленоїд, як датчики реєстрації розповсюдження пружних поверхневих хвиль п'єзоелектричні віброакселерометри, які розташовані на визначених відстанях один від одного, а блок обробки результатів вимірювань складається з модуля аналого-цифрових перетворювачів, модуля виводу дискретних сигналів і комп'ютера зі встановленим спеціалізованим програмним забезпеченням.Документ Спосiб магнiтно-iмпульсної обробки тонкостiнних металiв унiполярними iмпульсами струму(2013) Батигiн, Юрiй Вiкторович; Гнатов, Андрiй Вiкторович; Аргун, Щасяна Валiковна; Чаплигiн, Євген Олександрович; Дзюбенко, Олександр Андрiйович; Бондарь, Сергiй ВолодимировичСпосіб магнітно-імпульсної обробки тонкостінних металів серією імпульсів, який відрізняється тим, що здійснюється за допомогою генератора багаторазових уніполярних імпульсів струму з мостовою схемою випрямлення у розрядному колі, завдяки використанню якого стає можливим багаторазове повторювання заданої кількості уніполярних імпульсів струму в розрядному контурі з навантаженням-індуктором.Документ Комбiнована силова установка автотранспортного засобу(2013) Абрамчук, Федiр Iванович; Манойло, Володимир Максимович; Жилiн, Сергiй Сергiйович; Харченко, Анатолiй Iванович; Воронков, Олександр Iванович; Нiкiтченко, Iгор Миколайович; Липинський, Михайло Сергiйович; Разарьонов, Леонiд ВолодимировичКомбінована силова установка автотранспортного засобу, що містить два двигуни, які використовують різні джерела енергії - двигун внутрішнього згоряння (ДВЗ) і пневмодвигун, виконаний з можливістю проходження робочого тіла із пневмобалона через теплообмінник, встановлений в приймальній трубі глушника, а обидва двигуни механічно пов'язані з механізмом трансмісії, що з'єднує двигуни з колесами ведучого моста, причому механізм трансмісії виконано у вигляді планетарного механізму, один вал якого пов'язаний з ДВЗ, другий - з пневмодвигуном, а третій - з ведучими колесами автотранспортного засобу (АТЗ) та автономним компресором, яка відрізняється тим, що в рідинний патрубок системи охолодження ДВЗ встановлено додатковий теплообмінник для попереднього нагріву робочого тіла перед його нагрівом у теплообміннику, розташованому в приймальній трубі глушника.Документ Об'ємний гiдропривiд механiзму пiдйому кабiни(2013) Богомолов, Вiктор Олександрович; Клименко, Валерiй Iванович; Аврунiн, Григорiй Аврамович; Шуклiнов, Сергiй Миколайович; Залогiн, Максим ЮрiйовичОб'ємний гідропривід механізму підйому кабіни автомобіля, що містить насос з гідробаком, реверсивний гідророзподільник РР, одноштоковий гідроциліндр двосторонньої дії, в якому штокова порожнина має два отвори, один з яких знаходиться в районі штокового ущільнення, а інший виконано в нижній частині штокової порожнини, запобіжні клапани тиску захисту від перевантаження гідроциліндра і від підвищення тиску в гідробаку, гідрозамок, встановлений на вході в поршневу порожнину гідроциліндра, фільтр для очищення РР, рукава високого тиску для з'єднання насоса з гідроциліндром і пристрій гідроавтоматики для забезпечення вільного ходу штока в гідроциліндрі при переміщенні ("плаванні") підресореної кабіни при русі автомобіля шляхом перетікань РР між порожнинами гідроциліндра і додаткової компенсаційної ємкості, зважаючи на різницю об'ємів поршневої та штокової порожнин, який відрізняється тим, що як компенсаційну ємкість використовують гідробак, а пристрій гідроавтоматики містить двопозиційний дволінійний гідророзподільник з трьома камерами керування, причому одна позиція гідророзподільника забезпечує вільний рух РР з поршневої порожнини і через зворотний клапан в штокову через нижній штоковий отвір, а друга позиція перекриває рух РР з поршневої порожнини через нижній штоковий отвір; підводи до двох камер керування з боку гідророзподільника пристрою гідроавтоматики, перекриваючої пропуск РР, виконані від гідроліній, одна з яких з'єднує реверсивний гідророзподільник і поршневу порожнину насоса з дроселем і гідрозамком, а друга - з нижнім отвором в штоковій порожнині; камера керування з боку позиції вільного пропуску РР через гідророзподільник пристрою гідроавтоматики з'єднується безпосередньо з поршневою порожниною гідроциліндра; встановлено три зворотні клапана, один з яких розташований паралельно гідроциліндру таким чином, щоб РР не перетікала з поршневої порожнини в нижній отвір штокової порожнини, через другий забезпечується з'єднання поршневої порожнини через гідророзподільник пристрою гідроавтоматики з лінією зливу РР в гідробак через реверсивний гідророзподільник, а третій зворотний клапан розташований паралельно дроселю в лінії з'єднання реверсивного гідророзподільника з поршневою порожниною гідроциліндра таким чином, щоб РР надходила через нього в поршневу порожнину гідроциліндра при висуванні його поршня паралельно потоку через дросель, а в гідробаці встановлені сапун і зворотний клапан для з'єднання з атмосферою, а також паралельно опорам гідропривода встановлено зворотний клапан у вигляді дроселя, фільтра і реверсивного гідророзподільника насоса, причому вхідний отвір зворотного клапана з'єднано з гідробаком.Документ Пiдсилювач приводу зчеплення автотранспортного засобу(2013) Богомолов, Вiктор Олександрович; Клименко, Валерiй Iванович; Алексеєв, Роман ВасильовичПідсилювач приводу зчеплення, що містить силовий елемент, в корпусі якого розташовано поршень, виконаний з можливістю осьового переміщення та утворюючий штокову та атмосферну порожнини, блок керування тиском повітря на поршень, який відрізняється тим, що блок керування виконано у вигляді електронного блока керування тиском повітря на поршень через впускний і випускний електропневмоклапани, які, в свою чергу, пневматично зв'язані зі штоковою порожниною, а в корпусі силового елемента розташовано датчик переміщення поршня, електрично зв'язаний з електронним блоком керування по зворотному зв'язку.Документ Спосiб отримання мiдi при регенерацiї вiдпрацьованих сульфатних мiдно-цинкових розчинiв травлення латунi(2013) Даценко, Вiта Василiвна; Хоботова, Елiна Борисiвна; Єгорова, Лiлiя Михайлiвна; Ларiн, Василь IвановичСпосіб отримання міді при регенерації відпрацьованих сульфатних мідно-цинкових розчинів травлення латуні, що включає контактне витіснення міді цинковим порошком на першій стадії регенерації, який відрізняється тим, що мідь з відпрацьованого сульфатного мідно-цинкового розчину отримують методом контактного витіснення порошком цинку при масовому співвідношенні міді і цинкового порошку 1 : 1,36 за температурою 298 К, після відділення осаду міді цинквміщуючий фільтрат направляють на електрохімічне виділення цинку з періодичним поверненням отриманого металу на стадію контактного витіснення, а сульфатну кислоту, що утворюється в анодному просторі електролізера, після концентрування направляють до повторного технологічного циклу.Документ Привiдний пристрiй гальмiвного крана(2013) Богомолов, Вiктор Олександрович; Клименко, Валерiй IвановичПривідний пристрій гальмівного крана, що містить вузол передачі зусилля, що послідовно та механічно з'єднаний з двоплечим важелем, який з'єднує секції керування гальмами тягача і причепа, секції рядно розташовані під двоплечим важелем та виконані у вигляді послідовно з'єднаних тарілок, що мають осьові виступи циліндричної форми, регульованих шайб, що регулюють розмірні ланцюги, і пружин, причому вузол передачі зусилля виконано у вигляді послідовно з'єднаних штока і штовхача, який відрізняється тим, що між корпусом та щонайменше двома тарілками секцій встановлені напрямні, кожна з яких має отвір, яким розміщена на осьовому виступі відповідної тарілки.Документ Трансформне колесо для бiмодального транспорту(2013) Авiлов, Андрiй Iгоревич; Гладка, Надiя Миколаївна; Нехаєв, Євгенiй Миколайович; Федченко, Владислав Володимирович; Сiренко, Олена Сергiївна; Тернюк, Микола ЕмануiловичТрансформерне колесо для бімодального транспорту, що має ступицю з отворами для кріплення, диск комірчастої пружної конструкції та розташований на периферії цього диска пружний обід з протектором на випуклій периферійній частині ободу, яке відрізняється тим, що до складу колеса введені знімні елементи у вигляді скріплюючих деталей та диска, на периферії якого розташовані реборда і бандаж, на центральній частині перпендикулярно до полотна диска рівномірно по площині закріплені шестигранні призми, а в центральній частинівиконані отвори для центрування і кріплення диска, при цьому в ступиці виконані додаткові отвори, центри яких співпадають з центрами отворів на диску, а геометричні розміри, кутова орієнтація та місця розташування шестигранних призм відповідають розмірам кутової орієнтації та місцям розташування комірок диска пружної комірчастої конструкції.Документ Спосiб визначення технологiї роботи автомобiлiв на розвiзних (збiрних) маршрутах(2013) Нагорний, Євген Васильович; Шраменко, Наталя ЮрiївнаСпосіб визначення технології роботи автомобілів на розвізних (збірних) маршрутах з використанням автоматизованого робочого місця (АРМ) оператора логістичного центру транспортного підприємства (термінала), який відрізняється тим, що для визначення технології роботи автомобілів на розвізних (збірних) маршрутах з множини альтернатив використовують блоки модуля імітаційного моделювання та модуля прийняття рішення, що враховує згорнутий критерій, мінімальне значення якого не перевищує одиницю та характеризує раціональне співвідношення між витратами перевізника та додатковими витратами вантажовласника: , де - максимально допустимі витрати на організацію розвізних (збірних) маршрутів за технологіями із множини альтернатив за умов дотримання встановленого рівня рентабельності перевізника; - мінімальне значення витрат на організацію розвізних (збірних) маршрутів за технологіями із множини альтернатив ; - витрати на організацію розвізних (збірних) маршрутів за вибраною технологією із множини альтернатив ; - додаткові витрати вантажовласників за рахунок застосування надбавки до тарифу за особливі умови їх обслуговування на розвізних (збірних) маршрутах за вибраною технологією із множини альтернатив , при цьому для визначення географічних координат клієнтів використовують пристрій на основі GPS-приймача, а модуль введення інформації забезпечує введення через мережу Інтернет та накопичення замовлень вантажовласників (дислокація та кількість клієнтів, обсяги партій відправки, час підвозу (збору) вантажу), характеристики рухомого складу та розмір надбавки до тарифу задаються оператором чи зовнішньою інформаційною системою; модуль імітаційного моделювання передбачає дотримання рівня рентабельності перевізника та урахування вимог вантажовласників, при цьому множина технологій роботи автомобілів на розвізних (збірних) маршрутах та рекомендації щодо вибору раціональної технології, що формуються модулем прийняття рішення, відображаються на екрані АРМ оператора.Документ Спосiб визначення експлуатацiйних властивостей рiдини з використанням спектрального аналiзу та iмпедансу(2013) Федченко, Владислав Володимирович; Тернюк, Микола Емануiлович; Наглюк, Михайло Iванович; Наглюк, Iван Сергiйович; Дмитрук, Iван Андрiйович1. Спосіб визначення експлуатаційних властивостей рідини, який полягає в тому, що досліджувану рідину розміщують між двома основними електродами, на які подають електричний струм і визначають величину падіння напруги, який відрізняється тим, що подачу електричного струму крізь рідину здійснюють електричними сигналами у вигляді імпульсу, циклу пар різнополярних імпульсів або серії імпульсів, в процесі подачі електричного струму змінюють форму імпульсів, їх амплітудно-частотні та фазові характеристики, а тривалість сигналу у вигляді імпульсу, циклу пар різнополярних імпульсів та серії імпульсів визначають, відповідно, по залежностях: , (1) , (2) , (3) де , і - тривалості імпульсу, циклу пари імпульсів та серії імпульсів відповідно,, , , , , - тривалості часу, в секундах, наростання імпульсу, максимальної амплітуди імпульсу, спаду імпульсу, витримки між імпульсами всередені циклу і витримки між парами циклів імпульсів відповідно, - кількість циклів імпульсів в сигналі, та вимірюють повний комплексний електричний опір, тобто імпеданс, рідини, визначають амплітудні та фазові спектри відгуків на сигнали, по співвідношеннях яких судять про експлуатаційні властивості рідини. 2. Спосіб за пунктом 1, який відрізняється тим, що форма імпульсу в сигналі прямокутна, трапецеїдальна, являє собою нерівносторонню трапецію, трикутна, дзвоноподібна або експоненційна. 3. Спосіб за пунктом 1, який відрізняється тим, що додаткові електроди розміщують між основними електродами, площини додаткових електродів встановлюють перпендикулярно площинам основних електродів, паралельно площинам основних електродів або один із пари основних електродів суміщають з одним із додаткових електродів.Документ Спосiб визначення експлуатацiйних властивостей технiчних рiдин i олив з автоматизованою iдентифiкацiєю кольору(2013) Федченко, Владислав Володимирович; Тернюк, Микола Емануiлович; Наглюк, Михайло Iванович; Наглюк, Iван Сергiйович; Дмитрук, Iван Андрiйович1. Спосіб визначення експлуатаційних властивостей технічних рідин і олив з автоматизованою ідентифікацією кольору, який полягає в тому, що досліджувану технічну рідину чи оливу розміщують між двома електродами, подають електричний струм і вимірюють величину падіння напруги, значення якої є частиною інформації про експлуатаційні властивості досліджуваної технічної рідини чи оливи, який відрізняється тим, що додатково досліджувану технічну рідину чи оливу підсвітлюють в міжелектродному просторі, фотографують цей простір і за отриманим фотознімком ідентифікують основний колір технічної рідини чи оливи та його зміни в межах зазначеного простору, обробляють отримані результати за допомогою програми штучного інтелекту по розпізнаванню образів, далі порівнюють отримані результати по ідентифікації кольору досліджуваної технічної рідини чи оливи з результатами виміру величини падіння напруги між електродами і за результатами порівняння роблять узагальнюючий висновок про колір, наявність домішок, їх кількість та прогнозують експлуатаційні властивості технічних рідин і олив. 2. Спосіб за п. 1, який відрізняється тим, що досліджувану технічну рідину чи оливу підсвітлюють в міжелектродному просторі монохроматичним світлом або поліхроматичним світлом, або послідовно двома видами світла - монохроматичним і поліхроматичним або поліхроматичним і монохроматичним.Документ Спосiб застосування твердих продуктiв утилiзацiї гумовотехнiчних виробiв методом пiролiзу як яльтернативного палива для енергетичних установок(2013) Туренко, Анатолiй Миколайович; Внукова, Наталiя Володимирiвна; Позднякова, Олена Iгорiвна1. Спосіб застосування твердих продуктів утилізації гумовотехнічних виробів методом піролізу, що включає подрібнення відходів та додавання їх до твердих традиційних палив у певних співвідношеннях, який відрізняється тим, що проводять попереднє відділення металокорду з гумовотехнічних виробів за допомогою магнітної сепарації та спалювання паливних сумішей, що отримані, як паливо у котельнях та комунально-побутових підприємствах, у яких використовується тверде паливо, а також у сланцевих, вапняних, цементних печах та печах для випалу цегли. 2. Спосіб за п. 1, який відрізняється тим, що як гумовотехнічні вироби використовують зношені автопокришки, армовані кордом, які подають у співвідношенні від 10 % шлаку та 90 % вугілля до 50 % шлаку та 50 % вугілля, що помолоті відповідно з вимогами стандарту до вугілля, яке використовується в конкретних енергетичних установках.Документ Колесо для мобiльної технiки(2013) Авiлов, Андрiй Iгоревич; Гладка, Надiя Миколаївна; Нехаєв, Євгенiй Миколайович; Федченко, Владислав Володимирович; Сiренко, Олена Сергiївна; Тернюк, Микола Емануiлович1. Колесо для мобільної техніки, що має ступицю, диск комірчастої конструкції та розташований на периферії цього диска обід з протектором, яке відрізняється тим, що до складу колеса співвісно ступиці та диска комірчастої конструкції введено пружний елемент спірально-конічної форми у вигляді навитої на конус смуги зі зменшеними по ширині кінцями, при цьому витки смуги перекривають один одного, опираються в ступицю, обід та торцеву поверхню диска комірчастої конструкції. 2. Пристрій за п. 1, який відрізняється тим, що ширина смуги перевищує величину максимальної деформації колеса у радіальному напрямку. 3. Пристрій за п. 1, який відрізняється тим, що кут конусності пружного елемента визначається згідно із залежністю: , (1) де: - кут конусності пружного елемента спірально-конічної форми, ° грд; - коефіцієнт тертя матеріалу смуги по матеріалу ступиці; - максимальна сила навантаження на пружний елемент у радіальному напрямку, н; - осьова сила попереднього навантаження пружного елемента, н; - максимальна радіальна деформація диска комірчастої конструкції, м; - коефіцієнт радіальної жорсткості пружного елемента, н/м.Документ Спосiб рекуперацiї енергiї автотранспортного засобу(2013) Бажинов, Олексiй Васильович; Сєрiков, Георгiй Сергiйович; Сєрiкова, Iрина Олексiївна; Панiкарський, Олександр СергiйовичСпосіб рекуперації енергії автомобільного засобу автотранспортного засобу за рахунок перетворення механічної енергії автотранспортного засобу в електричну за допомогою електромагнітного перетворювача, який відрізняється тим, що рекуперації підлягає механічна енергія вертикальних коливань корпусу автотранспортного засобу, а як електромагнітні перетворювачі використовуються демпфери підвіски з електромагнітними зв'язками.Документ Спосiб визначення транспортних затримок на регульованому перехрестi(2013) Левтеров, Андрiй Iванович; Денисенко, Олег Васильович; Ярута, Антон МиколайовичСпосіб визначення транспортних затримок на регульованому перехресті, заснований на фіксації транспортних засобів, що в'їжджають у контрольовану зону, розташовану перед "Стоп-лінією" регульованого перехрестя, із затримкою, рівною середньому часу проїзду транспортними засобами контрольованої зони, визначенні поточної довжини черги транспортних засобів в контрольованій зоні, визначенні сумарної за період вимірювання транспортної затримки шляхом періодичного з інтервалом часу підсумовування поточної довжини черги транспортних засобів в контрольованій зоні, визначенні в кінці кожного періоду вимірювання середньої транспортної затримки шляхом ділення сумарної транспортної затримки на сумарну кількість транспортних засобів, що виїжджають з контрольованої зони за період вимірювань, який відрізняється тим, що фіксацію транспортних засобів, що в'їжджають у контрольовану зону і виїжджають з неї, здійснюють по задніх бамперах транспортних засобів, реальне число транспортних засобів в контрольованій зоні і сумарну транспортну затримку накопичують з високою частотою на кожному періоді сканування пристроєм, що розгортає лазерний промінь інфрачервоного діапазону, при цьому середню транспортну затримку транспортних засобів по смузі і по перехрестю в цілому визначають по числу транспортних засобів, що виїхали з контрольованої зони, за період вимірювань, а вхідні і вихідні межі контрольованої зони формують шляхом сканування пристроєм, що розгортає лазерний промінь інфрачервоного діапазону одночасно по всіх входах перехрестя, що дає можливість забезпечити визначення середньої затримки транспортних засобів по всіх смугах і на перехресті в цілому за будь-який час вимірювання затримки.