Перегляд за Автор "Popova, N."
Зараз показуємо 1 - 7 з 7
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Digital-інновації та їх вплив на транспортно-логістичні організації в умовах VUCA(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Попова, Н. В.; Шинкаренко, В. Г.; Криворучко, О. М.; Popova, N.; Shynkarenko, V.; Kryvoruchko, O.VUCA-світ, який характеризується швидкістю змін, невизначеністю, складністю та неоднозначністю подій, що відбуваються, впливає на розвиток бізнесу, поведінку споживачів та потребує гнучкого реагування на його виклики. Це можливо за рахунок діджиталізації та впровадження інновацій у всі сфери життя суспільства. Особливу роль в цих умовах відведено транспортно-логістичній системі, від діяльності якої залежить ефективність бізнесу та його зв’язків зі споживачами. Вона також потребує діджитал-інновацій у різних сферах своєї діяльності. Тому метою статті є визначення основних тенденцій діджитал-інновацій, які впливають на розвиток транспортно-логістичної системи в умовах VUCA-світу і які потрібно враховувати організаціям транспорту та логістики у своїй діяльності. Враховуючи значну роль транспорту та логістики в сучасних умовах, зміну поведінки споживачів в епоху діджиталізації, у статті визначено такі тенденції розвитку діджитал-інновацій, як зростання ролі аналітики, основаної на Bigdata; перехід до більш широкого використання хмарних технологій, що дасть можливість організаціям транспорту та логістики зберігати дані, обмінюватися файлами, спілкуватися з командами, співпрацювати зі стейкхолдерами; формування гнучкої системи менеджменту транспортно-логістичних процесів і сучасних ланцюгів постачань, основаних на діджитал-технологіях, та формування ефективної системи постачань «останньої милі» в електронній комерції. Розглянуто також широке використання діджитал-маркетингу, в тому числі такі його елементи, як візуалізація та персоналізація контенту, застосування нативної реклами, чат-ботів, запровадження прямих трансляцій, перехід до корисного контенту, управління репутацією у мережі як важливу складову діяльності організацій в епоху соціальних мереж. Таким чином, визначені в статті основні тенденції діджитал-інновацій, які впливають на розвиток організацій транспортно-логістичної системи в умовах VUCA- світу, дають можливість швидкого та гнучкого реагування на зміни, що відбуваються в світі, бізнесі та поведінці споживачів.Документ Конкурентоспроможність підприємств транспортно-логістичної системи у цифровому середовищі(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Попова, Н. В.; Россолов, О. В.; Popova, N.; Rossolov, O.Незважаючи на кількість наукових розробок стосовно теорії конкуренції та факторів, які впливають на конкурентоспроможність підприємств, проблема їх визначення для підприємств транспортно-логістичної системи в умовах діджиталізації та швидкої мінливості, невизначеності середовища залишається актуальною. Базуючись на теоретичних дослідження науковців різних галузей, в тому числі транспорту та логістики, які стосуються впливу діджиталізації на конкурентоспроможність підприємств, визначено, що потребують подальшого розгляду фактори, які комплексно охоплюють можливості цифровізації, вплив VUCA- та BANI- світу на підприємства і поведінку споживачів у digital-середовищі. У статті отримало подальший розвиток теоретичне визначення факторів впливу на конкурентоспроможність підприємств транспортно-логістичної системи, що, на відміну від існуючих, комплексно враховують такі складові, як зміни в технологіях, техніці, управлінні підприємствами, поведінці споживачів, маркетинговій діяльності. Серед визначених факторів значна увага приділяється інноваціям, як у техніці та технологіях, так і в управлінні підприємствами і маркетинговій діяльності. Важливе місце серед факторів конкурентоспроможності підприємств посідає стейкхолдерський підхід до управління та маркетингу, що надає можливість комплексно враховувати інтереси стейкхолдерів, серед яких головними є споживачі транспортно-логістичних послуг. Розглянуто зміни в їх поведінці у сучасному світі. Також визначено фактори, які стосуються внутрішньої системи управління, що впливають на конкурентоспроможність підприємств. Завдяки комплексному підходу до визначення факторів конкурентоспроможності та змін, які відбуваються в діджитал-середовищі, підприємства транспортно-логістичної системи зможуть формувати свою стратегію і тактику у визначених аспектах, яка підвищить рівень їх конкурентоспроможності. Результати дослідження надають можливість в подальшому систематизувати та деталізувати фактори, які впливають на конкурентоспроможність підприємств транспортно-логістичної системи та впливають на стійкість підприємства в умовах швидких змін.Документ Маркетинговий підхід до оцінки конкурентоспроможності автотранспортних послуг(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Шинкаренко, В. Г.; Криворучко, О. М.; Попова, Н. В.; Shynkarenko, V.; Kryvoruchko, О.; Popova, N.В даній статті розглядається методика створення моделі залежності конкурентоспроможності автотранспортних послуг від спонукальних факторів маркетингу та їх складових. Ця модель пропонується для визначення впливу факторів маркетингу на конкурентоспроможність автотранспортних послуг і прийняття на її підставі управлінських рішень щодо збільшення попиту на послуги у відповідності до запитів споживачів. Побудова моделі конкурентоспроможності автотранспортних послуг здійснюється в чотири етапи: 1) критичний аналіз методів встановлення існуючих залежностей конкурентоспроможності від різних факторів; 2) обґрунтування спонукальних факторів маркетингу та їх складових, що впливають на конкурентоспроможність автотранспортних послуг; 3) оцінка сили їх впливу; 4) розрахунок показника конкурентоспроможності автотранспортних послуг залежно від різних значень спонукальних факторів та їх складових. Результатом виконання першого етапу було встановлено, що вплив спонукальних факторів маркетингу на конкурентоспроможність автотранспортних послуг ще не досліджувався. На другому етапі дослідження на підставі існуючої моделі купівельної поведінки споживачів були визначені спонукальні фактори маркетингу: послуга, ціна, методи розподілу, процес, персонал, матеріальне оточення та різні види їх прояву; надана їм бальна оцінка. Для визначення сили впливу цих факторів на конкурентоспроможність використовувався метод аналізу ієрархій, результатом виконання якого стала отримана кількісна оцінка впливу кожного фактора на конкурентоспроможність автотранспортних послуг. На останньому етапі була здійснена перевірка можливості використання запропонованого методу для оцінки впливу розглянутих факторів на конкурентоспроможність автотранспортних послуг. Пропонується використовувати запропонований методичний підхід до оцінки конкурентоспроможності автотранспортних послуг для визначення напрямків збільшення попиту на послуги і задоволення запитів споживачів в якісних і конкурентоспроможних послугах.Документ ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВ ТРАНСПОРТНО-ЛОГІСТИЧНОЇ СИСТЕМИ В УМОВАХ VUCA-СВІТУ(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2015) Попова, Н. В.; Попова, Н. В.; Popova, N.У статті розглянуто особливості розвитку підприємств транспортно-логістичної системи, які обумовлені характеристиками сучасного світу – мінливістю, невизначеністю, складністю та багатозначністю. Ці умови вимагають від підприємств швидкої реакції на зміни, глобального мислення та адаптивності. В дослідженні розглянуто таку дефініцію як «розвиток», обґрунтовано сценарний підхід до стратегічного планування розвитку підприємства, розглянуо питання адаптації, впровадження сучасних комунікацій та запропоновано концептуальну модель розвитку підприємств транспортно-логістичної системи у зазначених умовах. На підставі поданої концептуальної моделі сформульовано комплекс центральних питань, які розкривають методологію стратегічного розвитку підприємства транспортно-логістичної системи в умовах сучасного світу. Розвиток розглянутий також на тлі впровадження ефективних організаційних форм у вигляді кластеру або холдингових компаній, які дають можливість побудувати довгострокові взаємовідносини в усьому ланцюгу створення цінностей.Документ Оцiнювання якостi транспортно-логiстичного обслуговування споживачiв(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2018) Криворучко, О. М.; Попова, Н. В.; Криворучко, О. Н.; Попова, Н. В.; Kryvoruchko, О.; Popova, N.Розглянуто існуючі підходи до оцінювання якості транспортно-логістичного обслуговування споживачів. Доведено, що використовувані показники характеризують у цілому систему логістичного обслуговування, подають загальну інформацію про відповідний рівень обслуговування; не акцентується увага на якості використаних ресурсів, окремих харак-теристиках процесу транспортно-логістичного обслуговування; не завжди оцінювання виконується з поглядів конкретних споживачів. Запропоновано теоретико-методичний підхід до оцінювання якості транспортно-логістичного обслуговування споживачів, який ґрунтується на розгляді ланцюжка її утворення «ресурси–система–процеси–результати», виходячи з визначення поняття якості як сукупності властивостей, характеристик (часу доставки, швидкості доставки, ритмічності обслуговування, збереження вантажів, гну-чкості маршрутів тощо), що формується в результаті взаємопов’язаних видів діяльності, ресурсів і відповідної системи. Підхід передбачає встановлення показників, що спрямовані на оцінювання окремих характеристик процесу; враховується критичність відмови про-цесу транспортно-логістичного обслуговування для одержання запланованого результату та впливу неякісного функціонування процесу на реалізацію інших процесів. Розроблено методичне забезпечення визначення комплексного показника якості транспортно-логістичного обслуговування споживачів методом нечіткого логічного висновку на основі частинних показників, які спрямовані на оцінювання основних характеристик ресурсів, системи та процесу. Запропонований підхід дозволить одержати об’єктивну оцінку рівня якості транспортно-логістичного обслуговування споживачів, встановити найбільш критичні умови та своєчасно вжити необхідних заходів.Документ Проблеми та виклики щодо впровадження аналітики даних у сфері логістики України(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Муха, Т. А.; Попова, Н. В.; Muha, T.; Popova, N.Аналітика даних є важливою складовою сучасного управління логістичними процесами в Україні. Вона базуєтьсяна методах й інструментах оброблення‚ аналізу, інтерпретації великого обсягу даних з метою виявлення корисних зв'язків‚ закономірностей та особливостей функціонування логістичних систем. Одним з ключових аспектів аналітики даних є збір та оброблення інформації. Для цього необхідно мати структуровану базу даних‚ до якої можна звертатися для отримання потрібних даних. Процес збору даних може включати різні джерела‚ такі як логістичні системи‚ довідкова інформація‚ електронні бази даних тощо. Після збору даних потрібно їх обробити та підготувати до подальшого аналізу. Другим важливим аспектом аналітики даних є аналіз та інтерпретація. Для цього використовуються різні методи та інструменти‚ зокрема статистичний аналіз‚ машинне навчання‚ аналітичні моделі тощо. Аналіз даних дозволяє виявляти тенденції‚ залежності та приховану інформацію‚ яка може бути корисною для прийняття рішень у логістичних процесах. Інтерпретація даних полягає в пошуку сенсу та значення отриманих результатів і перетворенні їх на практичні рекомендації та стратегічні рішення. Важливість аналітики даних в логістичних процесах не може бути переоцінена. В сучасних умовах, коли ринок України стає все більш конкурентним, здатність швидко та ефективно аналізувати інформацію може стати вирішальним фактором успіху. Третім ключовим аспектом є використання отриманих даних. Після аналізу та інтерпретації інформації компанії повинні бути здатні імплементувати отримані знання у свої логістичні стратегії. Це може включати оптимізацію ланцюгів поставок, покращення взаємодії з клієнтами або впровадження нових технологій. Аналітика даних відіграє ключову роль у сучасному управлінні логістичними процеса ми. Вона дозволяє компаніям не лише розуміти поточний стан ринку, але й передбачати майбутні тенденції, адаптуватися до змін і залишатися конкурентоспроможними. Для ефективного використання аналітики даних організації повинні інвестувати в розвиток своїх аналітичних здібностей, включаючи навчання персоналу, впровадження новітніх технологій та створення ефективних механізмів збору й обробки даних.Документ УПРАВЛЕНИЕ КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТЬЮ ПРЕДПРИЯТИЯ НА ВЫСШЕМ УРОВНЕ ПОДСИСТЕМЫ УПРАВЛЕНИЯ(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017) Шинкаренко, В. Г.; Попова, Н.В.; Shynkarenko, V.; Popova, N.Несмотря на существенные результаты, полученные ученными, на большое количество публикаций по проблеме управления конкурентоспособностью предприятия, некоторые вопросы не нашли должного решения, требуют дальнейшего совершенствования. К их числу следует отнести необходимость адаптации существующих моделей стратегического управления к организационной структуре управления предприятием. Предполагается распределение функций стратегического управления конкурентоспособ¬ностью пред-приятия по уровням управления: высшему, среднему, первичному. На каждом уровне управления выделяют блоки функций управления: решающий, исполнительный, информационно-контрольный. Разработка функциональных стратегий переносится в исполнительный блок функций управления на высшем и среднем уровнях управления.