Електронний архів Харківського національного автомобільно-дорожнього університету (ElArKhADI)

Photo by @inspiredimages
 

Нові надходження

Документ
Increasing the thermal endurance of injection molding parts
(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Глушкова, Д. Б.; Волчук, В. М.; Hlushkova, Diana; Volchuk, Volodymyr
The use of plasma coatings based on wear-resistant materials opens up wide opportunities for improving the operational properties of parts. Currently, there are many technologies for applying such coatings, among which special attention is paid to chemical vapor deposition and the method of condensation of the material under ion bombardment conditions. For the manufacture of molds intended for pressure casting of copper alloys, 4Kh5MFS and 5KhNM steels were selected in this work. The maximum adhesion activity to the substrate and the effect on increasing the thermal endurance of 4Kh5MFS and 5KhNM steels are achieved at a coating thickness of 2–5 μm, the application time varied from 12 to 30 minutes. The coating was applied to the surface of the steel heated to 500 °C during ion bombardment. As a result of the analysis, the deposition of the α-Ti phase was recorded. At the same time, micro-X-ray spectral analysis did not reveal deep penetration of titanium into the substrate. After ion bombardment, the hardness of the surface layer increases from 480–500 MPa to 1050 MPa. The fractal dimension of the surface of the 4 μm-thick titanium nitride coating applied to 4Kh5MFS steel increased from 1.856 to 1.914 compared to thesurface after heat treatment, and for 5KhNM steel after ion bombardment with titanium this parameter increased from 1.829 to 1.897. This result indicates the relationship between the fractal structure and the physical and mechanical characteristics of the coating.
Документ
Тенденції розвитку досліджень у сфері штучного інтелекту в освіті: тематичне моделювання за допомогою латентного розподілу Діріхле
(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Філь, Н. Ю.; Слісаренко, Р. В.; Дейнеко, Ж. В.; Морозова, Л. Ю.; Fil, Nataliia; Slisarenko, Roman; Deineko, Zhanna; Morozova, Lana
Штучний інтелект ініціює радикальну трансформацію освітнього середовища, модифікуючи методології навчання, механізми оцінювання та інструменти персоналізації освітніх процесів. У цьому дослідженні проаналізовано наукові тренди інтеграції штучного інтелекту в освіту з використанням тематичного моделювання. На підставі даних із Web of Science виокремлено перспективи розвитку інтелектуальних освітніх технологій, що становлять основу для формування інноваційних освітніх парадигм.
Документ
Інформаційно-телекомунікаційна система контролю руху та автоматичного повідомлення водіїв транспортних засобів
(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Смолін, Ю. О.; Smolin, Yuriy O.
Розглянуто рішення створення технічних систем допомоги водіям та оповіщення водіїв транспортних засобів. Показано, що наявні автоматизовані та автоматичні системи безпеки руху не беруть до уваги рельєфні особливості траси. Метою роботи є розроблення автономної інформаційно-телекомунікаційної системи, що забезпечує можливість гарантованого обгону транспортним засобом попереднього потоку та підвищує безпеку руху за допомогою оповіщення водія про можливість / неможливість здійснення обгінного маневру. Запропонований спосіб забезпечення гарантованого обгону та його технічна реалізація полягає в особливому геометричному розташуванні датчиків. З огляду на розташування датчиків розраховано значення коефіцієнта виїзду або невиїзду транспортного засобу на смугу зустрічного руху. Ідентифіковано кожний транспортний засіб. Наведено структурні схеми підсистеми датчиків та їх розташування. Розроблено алгоритм, за яким забезпечується взаємодія основних вузлів системи. Система має бути практичною та доцільною у використанні її на ділянках з обмеженою видимістю на дорогах з рельєфними особливостями траси.
Документ
Спосіб влаштування консольної частини монолітної залізобетонної плити мостової споруди
(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Кіслов, Олександр Григорович; Більченко, Анатолій Васильович
Спосіб влаштування консольної частини монолітної залізобетонної плити мостової споруди включає монтаж арматурного каркаса та бетонування консолі з верхньої частини прогонової будови з використанням пересувної опалубки. Після завершення процесу бетонування залишають незнімну опалубку на споруді як нижню зовнішню арматуру консолі.
Документ
Балансуючий зарядний пристрій для літій-іонних акумуляторних батарей
(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Дзюбенко, Олександр Андрійович; Двадненко, Володимир Якович
Балансуючий зарядний пристрій для літій-іонних акумуляторних батарей складається з послідовно з'єднаних комірок або груп паралельно з'єднаних комірок. Містить потужне спільне джерело постійного струму з обмеженням струму через батарею на рівні номінального зарядного струму акумуляторної батареї, а також блоки контролю та балансування напруги комірки або групи комірок акумуляторної батареї. Блоки контролю та балансування напруги для кожної комірки або групи комірок виконані у вигляді малопотужних зарядних пристроїв з обмеженням зарядного струму та стабілізацією вихідної напруги, вихід кожного з блоків контролю та балансування підключений до своєї комірки або групи паралельно з'єднаних комірок і кожен блок контролю та балансування має функцію контролю граничних значень максимальної та мінімальної напруги комірки або групи паралельно з'єднаних комірок, також має гальванічно розв'язаний замикач для передачі цієї інформації до загальної шини керування, підключеної до блока керування з функцією відключення потужного спільного джерела постійного струму або корисного навантаження акумуляторної батареї. Входи всіх малопотужних зарядних пристроїв з'єднані паралельно і підключені, при зарядці, до джерела електричної енергії.