Електронний архів Харківського національного автомобільно-дорожнього університету (ElArKhADI)

Фонди
Виберіть фонд, щоб переглянути його зібрання.
- Збірки наукових праць
Нові надходження
Розробка енергоефективної зарядної станції електромобілів на базі активного чотириквадрантного випрямляча з корекцією коефіцієнта потужності
(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Ніколенко, Кіріл Миколайович
Мета роботи - покращення енергетичної ефективності та електромагнітної сумісності зарядної станції електромобілів шляхом реалізації зарядної станції на базі активного чотириквадрантного випрямляча з корекцією коефіцієнта потужності. Об'єкт дослідження - зарядні станції для електромобілів. Предмет дослідження - енергетична ефективність, електромагнітна сумісність та якість електроенергії зарядної станції на базі активного чотириквадрантного випрямляча. Актуальність теми. Зростання популярності електромобілів спричиняє необхідність розробки енергоефективних зарядних станцій із високим коефіцієнтом корисної дії (ККД). Традиційні зарядні станції швидкої зарядки містять декілька ланок перетворення електроенергії, що призводить до підвищених втрат потужності та зниження ефективності.
Дослідження енергоспоживання електромобілів та автономних систем живлення в транспортній інфраструктурі. Частина 3. Аналіз та дослідження сучасних технологій від електромобіля до електричної мережі
(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Яцевич, Назар Олександрович
Мета дослідження: аналіз сучасних рішень та оцінка доцільності впровадження технологій типу «від електромобіля до електромережі» V2G, що забезпечують ефективне енергоспоживання та інтеграцію електротранспорту в енергетичну систему. Об’єкт роботи: процес взаємодії електромобіля з електричною мережею в контексті сучасних технологій транспортної інфраструктури. Предмет дослідження: технології зарядки, обміну енергією та управління споживанням електроенергії в контексті електромобільного транспорту та Smart Grid. Дипломна робота бакалавра присвячена актуальній темі дослідження сучасних технологій у сфері електротранспорту, зокрема можливості зворотного потоку енергії від електромобіля до електромережі. Проведено всебічний аналіз технічних засобів (зарядні станції, інвертори, акумулятори), а також розглянуто економічну та екологічну доцільність інтеграції таких рішень в транспортну інфраструктуру України. Робота містить огляд сучасних світових підходів, аналіз ефективності технології V2G, опис бар’єрів впровадження та потенційних переваг. Розглянуто питання охорони праці при роботі з високовольтними електротехнічними системами. За результатами дослідження сформульовано висновки щодо перспективи розвитку та практичного застосування проаналізованих технологій.
Дослідження енергоспоживання електромобілів та автономних систем живлення в транспортній інфраструктурі. Частина 1. Визначення ефективності фотоелектричних панелей на даху електромобілів для підвищення дальності пробігу
(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Рябчіков, Данило Миколайович
Мета дослідження: підвищення ефективності, екологічності та дальності пробігу електричних транспортних засобів за рахунок використання фотоелектричних панелей на даху електромобілів. Об’єкт роботи: процес визначення ефективності фотоелектричних панелей на даху електромобілів для підвищення дальності пробігу. Предмет дослідження: фотоелектрична панель на даху електромобіля. Дипломна робота присвячена комплексному дослідженню основних аспектів, що впливають на ефективність роботи сонячних панелей, їхню взаємодію з акумуляторною системою електромобіля та реальні перспективи їх застосування в умовах клімату України. Зокрема, розглянуто теоретичні та практичні основи використання фотоелектричних панелей в електромобілях, проведено моделювання генерації сонячної енергії в кліматичних умовах Харкова та України, проведена оцінка рентабельності проекту. Проведено дослідження внутрішнього зарядного пристрою електромобілів із використанням фотоелектричної панелі, розглянуто структура та принцип дії перетворювачів та конструкція контролерів. Отримані результати дозволять оцінити реальний потенціал фотоелектричних панелей для збільшення автономності електромобілів, що може стати важливим фактором у розвитку технологій використання відновлюваних джерел енергії у транспортній сфері.
Аналіз та дослідження схемних рішень побудови електричних транспортних засобів
(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Перков, Микита Михайлович
Мета дослідження: підвищення екологічності та ефективності транспортних засобів за рахунок проведення дослідження схемних рішень побудови електричних транспортних засобів. Об’єкт роботи: процес розробки гібридної акумуляторно-суперконденсаторної системи зберігання енергії для електромобілів. Предмет дослідження: схемні рішення побудови електричних транспортних засобів. Дипломна робота присвячена дослідженню та розробки схемних рішень побудови електричних транспортних засобів. Проведений аналіз схемних рішень побудови електричних транспортних засобів, обґрунтована актуальність та задачі дослідження. Проведено дослідження схемних рішень побудови електричних транспортних засобів таких як: електромобілі, електричні транспортні засоби на паливних елементах, гібридні електричні транспортні засоби з зовнішнім зарядом. Проведений розрахунок часу, який потрібен для заряду акумуляторних батарей електромобіля Tesla Model S Plaid від різних рівнів заряду. Проведено досконале дослідження DC/DC та AC/DC перетворювачів напруги, що використовуються для заряду акумуляторних батарей електричних транспортних засобів. Розглянути питання охорони праці. За результатами дослідження сформульовані висновки.
Теоретичні та практичні основи активного балансування акумуляторів електромобілів за допомогою BMS JK-B2A8S20P
(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Іноземцев, Дмитро Володимирович
Мета роботи: підвищення безпеки, довговічності та ефективності літій-іонних акумуляторних батарей електромобілів за рахунок їх активного балансування. Об’єкт роботи: процес активного балансування акумуляторних батарей електромобілів. Предмет дослідження: модель активного балансування літій-іонних акумуляторних батарей в MATLAB/Simulink та практичне балансування батарей електромобілів за допомогою BMS JK-B2A8S20P. Дипломна робота присвячена обґрунтуванню необхідності активного балансування літій-іонних акумуляторних батарей електромобілів, виконаний аналіз останніх досліджень. Побудовані дві моделі активного балансування літій-іонних акумуляторів з номінальною напругою 3,7 В і номінальною ємністю 5,4 А·год протягом 40 с в MATLAB/Simulink без зовнішнього джерела електричної енергії та із зовнішнім джерелом. Проведено практичне балансування батарей електромобілів Nissan Leaf за допомогою системи керування BMS JK-B2A8S20P. Розглянутий приклад підключення системи керування BMS до акумуляторної батареї, що складається з 4-х елементів. Розглянути питання охорони праці. За результатами дослідження сформульовані висновки.