Перегляд за Автор "Shershenyuk, Elena"
Зараз показуємо 1 - 4 з 4
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Визначення основних аспектів соціальної відповідальності(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Бабайлов, Василь Кузьмич; Шершенюк, Олена Миколаївна; Babailov, Vasil; Shershenyuk, ElenaПоняття «Соціальна відповідальність» вперше введено ще Аристотелем. Саме Аристотелем сформульована концепція свободи волі, яка не спростована й до сьогодні і знаходить використання у теорії і практиці організації відповідальності. У неї визначений зв’язок відповідальності і свободи волі. Однак й досі існує різне трактування багатьох аспектів соціальної відповідальності. Як свідчить огляд літературних джерел, їх автори концентрують увагу в основному на визначенні неосновних, другорядних аспектів соціальної відповідальності. Розповсюджені й помилки у розумінні відповідальності: ідповідальність зводять навіть лише до рис характеру людини. Існує ігнорування таких важливих аспектів відповідальності, як її сутність, зміст, місце існування, характер зв’язку з правилами моралі і права. А це веде не тільки до проблем теоретичного, але й практичного характеру, й, перш за все, до головної проблеми – неадекватності засобів покарання характеру порушення встановлених у соціуму правил. Аналіз останніх досліджень і публікацій щодо соціальної відповідальності привели авторів статті до висновку, що ця проблема практики не може бути вирішена без поглиблення рівня знань важливіших аспектів соціальної відповідальності. Для цього необхідно вирішити такі складові цієї проблеми, яка стає виключне актуальною: різне трактування соціальної відповідальності; відсутність визначення змісту, сутності і місця відповідальності, а також її зв’язку з правом і мораллю, як джерел ключових правил усіх соціумів. Метою статті й стало вирішення цих складових проблеми, що потребує визначення цих важливих аспектів відповідальності. Для її досягнення були поставлені такі задачі: визначити сутність, зміст, місце відповідальності; встановити характер зв’язку цих аспектів відповідальності з правом і мораллю; узагальнити отримані результати. Методики дослідження: огляд літературних джерел, історичногологічного Гегеля, 2С70, ВЄО, індукція-дедукція, теорія методу Бабайлова. Результати: визначена сутність відповідальності як організація адекватності засобів покарань характеру порушень правил соціуму; обгрунтований зміст відповідальності, який включає два елементи (порушення правил, встановлених у соціуму, і організація адекватних ним засобів покарання); встановлене місце відповідальності (відповідальність існує тільки там, де виникають обов’язково два явища: порушення правил соціуму і організація адекватних засобів покарання за це; доведений характер зв’язку відповідальності зі правом і мораллю (настає суттєво різна відповідальність при порушенні правил моралі і норм права); з’ясовано, що за своєю природою відповідальність завжди є соціальною, а за характером порушення правил і покарання за це існує юридична, моральна, професійна, політична відповідальність тощо. Наукова новизна: вперше визначена сутність відповідальності; обгрунтований зміст відповідальності; встановлене місце відповідальності; доведений характер зв’язку відповідальності з правом і мораллю; з’ясована соціальна природа будьякої відповідальності. Практична значимість: саме поглиблення рівня знань соціальної відповідальності сприятиме досягненню адекватності засобів покарання характеру порушення встановлених у соціуму правил.Документ Забезпечення конкурентоспроможності закладу вищої освіти в контексті соціальної відповідальності(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2020) Кирчата, Ірина Миколаївна; Шершенюк, Олена Миколаївна; Кирчатая, Ирина Николаевна; Шершенюк, Елена Николаевна; Kyrchata, Іryna; Shershenyuk, ElenaМета – дослідження сутності, визначення концептуального змісту й обґрунтування необхідності впровадження соціальної відповідальності в систему освітньої діяльності як необхідної передумови забезпечення її конкурентної стійкості в глобальному освітньому просторі. Методика дослідження. Теоретичною та методологічною основою є основні закони функціонування ринкової економіки, праці провідних вітчизняних і зарубіжних учених-економістів, в яких розглядається соціальна відповідальність у контексті забезпечення конкурентоспроможності закладів вищої освіти через партнерські відносини «освіта-бізнес-суспільство». Використано методи узагальнення та абстрагування; метод аналізу і синтезу. Результати. Соціальна відповідальність в своїй еволюції проходить ряд етапів розвитку та постає інноваційним вектором в діяльності не тільки бізнесу України, але й системи освітнього процесу, зокрема в закладах вищої освіти. Сучасні реалії вимагають посилення інтеграції науки, освіти та інноваційної активності підприємств з метою системного впровадження досягнень науки в промисловість, як вагому складову реального сектору економіки, тим самим активізуючи інноваційну діяльність самих підприємств та підсилюючи значущість вищої школи. Соціальна відповідальність закладу вищої освіти – це додаткові (поза межами освітніх послуг) соціально орієнтовані зобов'язання, що: ґрунтуються на етичних та правових нормах, сприяючи розвитку внутрішнього та зовнішнього середовища; враховують стратегічні інтереси зацікавлених сторін «освіта-бізнес-суспільство», які, зі свого боку, несуть відповідальність за соціально-економічні наслідки власної діяльності. Наукова новизна. В роботі теоретично обґрунтовано доцільність інтеграції соціальної відповідальності в систему вищої освіти, як складової прояву та формування взаємозв’язків зацікавлених сторін («освіта-бізнес-суспільство»). Соціальна відповідальність, виступаючи своєрідним інноваційним вектором розвитку системи вищої освіти, має сприяти набуттю високого рівня не тільки традиційних професійних компетенцій (навчальна і дослідницька компонента), але й інноваційно орієнтованих і особливих підприємницьких здібностей здобувачів освіти. Практична значущість полягає в обґрунтовані концептуальних засад щодо цільової спрямованості соціальної відповідальності закладів вищої освіти, які можуть бути використані для розробки та реалізації конкретних стратегічних заходів, спрямованих на формування стійких конкурентних переваг останнього та використання їх як інструмента забезпечення інноваційного та соціально-економічного розвитку партнерських відносин «освіта-бізнес-суспільство».Документ Стратегічні орієнтири розвитку торговельного підприємництва(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Кирчата, Ірина Миколаївна; Деділова, Тетяна Вікторівна; Шершенюк, Олена Миколаївна; Кирчатая, Ирина Николаевна; Дедилова, Татьяна Викторовна; Шершенюк, Елена Николаевна; Kyrchata, Іryna; Dedilova, Tetiana; Shershenyuk, ElenaМета. Розробка та реалізація ефективної стратегії розвитку, будучи перспективно орієнтованим етапом процесу комерційної діяльності торговельного підприємства, виступаючи підґрунтям для набуття довгострокових конкурентних переваг і максимізації прибутку, залишається надалі актуальною проблемою та визначено основною метою в даному дослідженні. Методика дослідження. Теоретичною і методологічною основою є праці провідних вітчизняних і зарубіжних учених-економістів, в яких розглядаються питання стратегічного управління та напрями розвитку торговельних підприємств умовах мінливого зовнішнього середовища. В роботі використано методи узагальнення та абстрагування; метод аналізу і синтезу. Результати. Успішність стратегії розвитку значною мірою залежить від обґрунтованості заходів реагування на зміни та очікування ринку в довгостроковій перспективі, тобто від ефективності стратегічного управління та реалізації системи заходів із забезпечення найбільш раціонального використання стратегічних ресурсів, виявлення резервів та розвитку конкурентного потенціалу торговельного підприємства. Завдяки правильно обраним стратегічним орієнтирам та вчасному провадженій стратегії розвитку торговельне підприємство може боротися за збільшення частки ринку і набуття нових конкурентних переваг. В ході дослідження теоретично підтверджено доцільність постійного перегляду стратегічних орієнтирів розвитку діяльності торговельних підприємств, які створюють умови для реалізації не тільки поточних/ короткострокових цілей і завдань, але й уможливлюють досягнення стратегічних в довгостроковій перспективі. Наукова новизна. Запропоновано визначати стратегію розвитку об’єкта торговельної діяльності, як концепцію діяльності, орієнтовану на збільшення обсягу збуту товарів/послуг та розширення торговельної мережі, що передбачає планування, втілення і контроль за процесом реалізації та доведенням до кінцевого споживача, ґрунтуючись на ефективному використанні стратегічних ресурсів і виявлених резервах конкурентного потенціалу на засадах інноваційності та клієнтоцентричності. Практична значущість. Зважаючи на те, що стратегія розвитку закладає перспективи для торговельного підприємства та визначає його майбутню конкурентну позицію на ринку, в роботі запропоновано алгоритм процесу розробки та реалізації стратегії розвитку, як елемент удосконалення системи стратегічного управління та забезпечення економічного зростання підприємства в цілому.Документ Усунення деяких недоліків викладання навчальної дисципліни «Економічна теорія»(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Бабайлов, Василь Кузьмич; Шершенюк, Олена Миколаївна; Babailov, Vasil; Shershenyuk, Elena«Економічна теорія» – важливіша навчальна економічна дисципліна. Саме вона створює основи засвоєння інших економічних дисциплін і ознайомлює з багатим досвідом практичної економічної діяльності. Однак, як показав багаторічний досвід її викладання авторами публікації, в неї існують різні і суперечливі визначення важливіших понять економіки або неналежні й навіть помилкові акценти щодо їх трактування. Це суттєво зніжує ефективність засвоєння економічних знань студентами і їх кваліфікацію як майбутніх організаторів економічної діяльності у сфері менеджменту, бізнесу, підприємництва. Тому, усунення цих недоліків є актуальними складовими проблеми удосконалення викладання навчальної дисципліни «Економічна теорія». Особливу актуальність набувають такі невирішені складові проблеми як дійсна присутність різних або неналежних й навіть помилкових акцентів щодо трактування таких аспектів економічних понять як предмет економіки; походження поняття «економіка»; існування споживчої вартості; сутність мінової вартості; сутність і зміст соціальної економіки. Аналіз останніх досліджень і публікацій дійсно це підтверджує. Але їх автори навіть не ставлять проблему усунення недоліків викладання навчальної дисципліни «Економічна теорія. Вони спираються на свої суб’єктивні, різні й часто суперечливі уявлення щодо трактування важливих аспектів економічних понять. Тому метою статті й стало усунення недоліків викладання навчальної дисципліни «Економічна теорія». Для її досягнення були вирішені задачі: обґрунтувати істинний предмет економіки; акцентувати увагу на дійсному сенсі терміну «економіка» Ксенофонта; звернути увагу на дійсну відсутність так званої «споживчої вартості»; аргументувати мінову вартість як звичайну трудову вартість; визначити саму сутність і зміст соціальної економіки. Методики дослідження: огляд літературних джерел, історично-логічного Гегеля, 2С70, ВЄО, індукціядедукція, теорія методу Бабайлова. Результати: зроблені висновки, що предметом економіки є тільки вартість; що економіка Ксенофонта відрізняється від сучасного її розуміння – він економіку визначав як домашнє господарство, як усю господарську діяльність (інженерію, адміністрацію, власне економіку і навіть само виробництво), тобто, економіку визначав як сучасне управління; підтверджена відсутність споживчої вартості (правильніше потребницької вартості); що мінова вартість – це фактичне найбільш точна форма трудової вартості; що сутністю соціальної економіки є справедливість, а до змісту соціальної економіки входять два елементи: свобода і відповідальність. Наукова новизна: вперше усунені недоліки в трактуванні таких важливих аспектів економічних понять, як предмет економіки; походження поняття «економіка»; існування споживчої вартості; сутність мінової вартості; сутність і зміст соціальної економіки. Практична значимість: усунення недоліків викладання дисципліни «Економічна теорія» буде сприяти зростанню ефективності засвоєння економічних знань студентами, підвищенню їх кваліфікації як майбутніх організаторів економічної діяльності у сфері менеджменту, бізнесу, підприємництва.