Перегляд за Автор "Ulianets, Olha"
Зараз показуємо 1 - 3 з 3
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Research of the main electromagnetic parameters during the operation of an AC charging station for electric vehicles(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Hnatov, Andrii; Arhun, Shchasiana; Sokhin, Pavlo; Ulianets, Olha; Гнатов, Андрій Вікторович; Аргун, Щасяна Валіковна; Сохін, Павло Андрійович; Ульянець, Ольга АнатоліївнаProblem. The increasing popularity of electric cars worldwide is also seen in Ukraine, leading to a growing need for more charging stations. Studies show that 80% of electric car charging happens at home. This home charging usually occurs either through the standard AC power grid or through dedicated AC charging stations. This raises concerns about the safety of these charging stations and their potential interference with other electrical and electronic devices nearby. Goal. The goal of this work is to determine the main electromagnetic parameters in the connection cable during the operation of an AC electric vehicle charging station. Methodology. To achieve this goal, it is necessary to study the electromagnetic parameters of the charging station connection cable when AC flows through it and to identify the electromagnetic parameters of the interference that occurs during the operation of the AC charging station. Classical electrophysical methods for calculating electric and magnetic fields and methods for determining the parameters of quadrupoles from the theoretical foundations of electrical engineering are used. Results. The main electromagnetic parameters in the connection cable during the operation of the AC electric vehicle charging station have been identified. Formulas for calculating the current strength and magnetic field strength have been obtained. Originality. New formulas for calculating the electromotive force of interference generated during the operation of the electric vehicle charging station, when AC flows through the charging cable, have been developed. Parameters of capacitive and magnetic coupling between two conductors in a common bundle have been identified. Formulas for determining the current induced by these parasitic connections have been obtained. Practical value. Accurately determining and calculating these parameters allows for the design of a charging station that operates reliably over a long period without causing interference with nearby electrical and electronic systems or devices.Документ Дослідження автономного джерела живлення для електромобілів та їхньої зарядної інфраструктури(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Гнатов, Андрій Вікторович; Аргун, Щасяна Валіковна; Сохін, Павло Андрійович; Ульянець, Ольга Анатоліївна; Hnatov, Andrii; Arhun, Shchasiana; Sokhin, Pavlo; Ulianets, OlhaУ статті досліджено автономні джерела живлення для електромобілів та їхня зарядна інфраструктура, використання гібридних інверторів і системи керування батареями. Проаналізовано різноманітні конструкції автономних джерел живлення, їхня ефективність та практичне застосування. Метою дослідження є визначення оптимальних параметрів автономних джерел живлення, які б забезпечували високий рівень ефективності та надійності в процесі зарядження електромобілів. Розроблено автономне джерело живлення для електромобілів та їхньої зарядної інфраструктури. Це розроблення базується на використанні гібридних інверторів, які застосовують для розбудови гібридних або автономних сонячних електростанцій.Документ Оцінка якості тракторів за вібраційними характеристиками(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Мигаль, Василь Дмитрович; Аргун, Щасяна Валіковна; Гнатов, Андрій Вікторович; Ульянець, Ольга Анатоліївна; Migal, Vasiliy; Arhun, Shchasiana; Hnatov, Andrii; Ulianets, OlhaПроведено оцінку якості проектування та виготовлення тракторів за вібраційними характеристиками, які дозволяють виявити конструктивні та технологічні дефекти, що знижують їх надійність та ресурси. Результати вимірювання вібрації показали, що трактори класу вібрації E до серійного виробництва не рекомендуються. Їх ресурс становить 6-8 тис. мотогодин, а витрати на технічне обслуговування великі порівняно з витратами на технічне обслуговування тракторів класу вібрації D. Трактори з рівнями вібрації класу Е не рекомендуються до серійного виробництва через високу вібронавантаженість деталей. Трактори сімейства Т-150К вимагають суттєвого доопрацювання конструкції, технології виготовлення деталей та складання підшипникових вузлів.