Перегляд за Автор "Zamula, Olena"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Удосконалення методичного підходу до оцінки рівня і структури інформаційних витрат переробних підприємств(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2015) Замула, О. О.; Замула, О. В.; Zamula, Oleksii; Zamula, OlenaРазом зі зростанням інформаційного ринку відбувається активізація процесів придбання (використання) інформаційних продуктів, споживання (здійснення) інформаційних послуг промисловими підприємствами, що супроводжується збільшенням рівня інформаційних витрат. В науковій літературі вони розглядаються у вузькому розумінні цього поняття, як витрати на інформатизаційнокомунікаційні технології або витрати на пошук інформації про потенційні об’єкти ринкових трансакцій. Якщо говорити про інформацію, що поєднує в собі такі поняття як повідомлення, дані, знання та ідеї, інформаційні витрати поділяються на інформатизаційні, інноваційні та інтелектуальні відповідно до специфіки продуктів і послуг, на придбання (виготовлення), споживання (здійснення) яких використовуються ресурси підприємства. Однак узагальнюючого підходу, який би дозволив оцінити рівень і структуру витрат на інформацію у широкому розумінні цього терміна, що включає використання ресурсів для отримання повідомлень, даних, знань та ідей, у науковій літературі немає. Цим обумовлена мета статті, яка полягає у розробці таких методичних рекомендацій з визначення рівня інформаційних витрат, які стануть узагальнюючими і відповідатимуть багатогранності поняття «інформація». Зважаючи на акту- 162 альність розв’язання вищевказаних проблем, у статті був вдосконалений методичний підхід до визначення рівнів капітальних та поточних інформаційних витрат шляхом комплексного та інтегрального оцінювання, який базується на синтезі інформатизаційної, інноваційної та інтелектуальної складових. Також був визначений вплив рівнів поточних та капітальних інформаційних витрат на фінансові результати діяльності підприємств. Отримане в результаті кореляційно-регресійного аналізу рівняння, що характеризує залежність між середньорічним рівнем капітальних інформаційних витрат і середньорічним показником рентабельності власного капіталу підприємств свідчить про наявність мультиплікативної дії у разі інвестування одночасно у інформатизаційні, інноваційні та інтелектуальні продукти і послуги.