2024
Постійне посилання зібранняhttps://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/20152
Переглянути
Перегляд 2024 за Автор "Пашкевич, Світлана Михайлівна"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Дослідження впливу розташування міжміської автостанції на розподіл міських пасажиропотоків(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Пашкевич, Світлана МихайлівнаДисертаційна робота присвячена вирішенню науково-прикладної задачі аналітичного опису закономірностей у відстанях пересувань міського населення до та з міжміського транспортно-пересадочного вузла (ТПВ) – автостанції (АС) – та подальшої оцінки впливу її локації на розподіл пасажиропотоків міською територією. Для цього був проведений аналіз існуючих досліджень функціонування ТПВ у містах і методів визначення створюваного ними міського транспортного попиту. В результаті було встановлено, що на сьогоднішній день немає конкретизованих рекомендацій щодо оцінки впливу локації міжміських АС на пересування населення у міській транспортній системі (ТС). Також за підсумками вивчення літературних джерел був зроблений висновок про те, що пряме застосування найбільш розповсюджених моделей розрахунку кореспонденцій для опису породжуваних АС пересувань буде занадто ресурсномістким та у більшості випадків неприйнятним через те, що масштаби цих пересувань є істотно меншими у порівнянні з тими, для яких розроблялись класичні моделі. Через це перевагу було віддано інтервальному підходу до розрахунку матриці пасажирських кореспонденцій, заснованому на використанні фактичних характеристик пересувань пасажирів. У сукупності поточна ситуація у дослідженнях роботи ТПВ як об’єктів міської інфраструктури вказала на актуальність як вивчення специфіки генерації та поглинання пересувань містян, пов’язаних з користуванням міжміським ТПВ, так і вирішення задачі кількісної оцінки впливу місця розташування АС в плані міста на розподіл міських пасажиро потоків. Для вирішення поставлених завдань було проведене аналітичне моделювання відстані міських пересувань до та з АС. З цією метою були висунуті дві гіпотези щодо закономірностей розташування місць генерації і поглинання пересувань міськими видами транспорту, спричинених добиранням населення до АС та у зворотному напрямку, адже координати цих місць безумовно впливають на закон розподілу дальності пересувань. Практичне значення результатів дослідження полягає у використанні отриманих закономірностей у відстанях пересувань пасажирів до та з міжміської автостанції при розрахунку матриць кореспонденцій і розробці транспортної моделі громадського транспорту м. Рівне, а також кількісній оцінці ймовірних наслідків релокації ТПВ на прикладі однієї із автостанцій міста.