2023, № 2 (31)
Постійне посилання зібранняhttps://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/19259
Переглянути
Перегляд 2023, № 2 (31) за Автор "Dedilova, T."
Зараз показуємо 1 - 3 з 3
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Justification of inflationary trends in the context of social and macroeconomic development of the national economy of Ukraine(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Dedilova, T.; Nesterenko, V.; Prokopenko, M.; Деділова, Т. В.; Нестеренко, В. Ю.; Прокопенко, М. В.Purpose. The purpose of the study is analyzing the reasons for the deepening of the inflation process in Ukraine at the present stage and justification of inflationary trends in the context of social and macroeconomic development of the national economy of Ukraine. Methodology of research. The theoretical and methodological bases of the study were the works of leading domestic and foreign scientists devoted to the inflation as a factor in the development of the national economy. The method of theoretical generalization; method of analysis and synthesis; graphical methods were used in the study. Findings. Based on the results of the study, the factors of influence on inflationary processes in the context of social and macroeconomic development of the national economy of Ukraine are actualized. The patterns of development of inflationary processes in Ukraine in the period from 2000-2023 are determined. In the pre-war period of recent years, such a regularity of the inflationary process as the fear and panic of the population regarding the fact that the national currency will soon completely lose its purchasing power became characteristic of Ukraine. Also, the increase in the level of inflation in Ukraine is constantly intensified by the imbalance of state revenues and expenditures, the presence of a budget deficit; extensive use of domestic borrowing to cover the budget deficit. In addition, as a result of military operations in the country, the prices of consumer goods, which belong to strategic and socially significant groups of goods (fuel, groceries, hygiene products, pharmaceuticals, etc.), have increased significantly. Originality. The scientific and theoretical approach to managing inflationary processes in Ukraine was further developed through a retrospective analysis and actualization of inflationary forms in the context of social and macroeconomic development of the national economy of Ukraine in the wartime. Practical value. The practical value of the study is the possibility of using its results to develop strategic and tactical monetary policy decisions aimed at stimulating economic development while maintaining low inflation.Документ Гейміфікація як соціальний феномен і тренд сучасного маркетингу(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Деділова, Т. В.; Юрченко, О. В.; Кононенко, Я. В.; Dedilova, T.; Yurchenko, O.; Kononenko, Y.Метою дослідження є розкриття соціальної сутності гейміфікації та особливостей її застосування у різних сферах соціальної економіки, зокрема в маркетингу. Методика дослідження. Під час дослідження використовувалися: методи аналізу і синтезу для актуалізації характеристик гейміфікації як соціального феномена у сучасному економічному середовищі; метод логічного аналізу для систематизації різновиди ігрових механік у маркетингу. Результати. Гейміфікація виникла не лише як спроба залучити увагу аудиторії, а й як засіб мотивації та стимулювання дій. Заснована на ігрових механіках, вона перетворює навколишні завдання та взаємодії на захопливий процес. У сучасному суспільстві, де відчуття конкуренції та досягнень важливі, гейміфікація стала засобом об'єднання людей. Спільні гейміфіковані виклики, програми лояльності та конкурси перетворюються на соціальні події, сприяючи формуванню спільнот та розвитку взаєморозуміння. Водночас маркетингові кампанії, побудовані на принципах гейміфікації, не лише пропонують продукти чи послуги, але і створюють іммерсивне враження. Залучаючи елементи гри, вони стимулюють активну участь споживача та взаємодію з брендом. Тренди гейміфікації постійно змінюються, відображаючи сучасність. Інтерактивність, персоналізація та використання розширеної реальності – це лише деякі з напрямків, які визначають майбутнє гейміфікації у маркетинговій та соціальній сфері. Наукова новизна. Отримав подальший теоретичний розвиток маркетинговий підхід до управління соціальноекономічними процесами шляхом розкриття сутності гейміфікації з позиції її трактування не лише як маркетингового інструменту, а й як соціального феномена, що впливає на сприйняття та взаємодію людей з різноманітними сферами життя. Практична значущість. Результати дослідження, зокрема, актуалізовані характеристики гейміфікації як соціального феномена у сучасному економічному середовищі, можуть бути використані при розробці маркетингових стратегій та стратегій соціального розвитку.Документ Соціальне підприємництво як драйвер соціально-економічного розвитку України(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Деділова, Т. В.; Токар, І. І.; Жованик, О. О.; Кононенко, Я. В.; Dedilova, T.; Tokar, I.; Zhovanyk, O.; Kononenko, Y.Метою дослідження є розкриття сутності та змісту соціального підприємництва як драйвера соціально-економічного розвитку України в умовах війни. Методика дослідження. Під час дослідження було використано: метод логічного аналізу для визначення місця соціального підприємництва у єдності елементів сталого розвитку; аналізу і синтезу для групування критеріїв ідентифікації бізнесу за ознакою його приналежності до категорії соціального підприємства. Результати. В роботі проведено аналіз змісту соціального підприємництва з урахуванням його місця у єдності елементів сталого розвитку. Наведено приклади впровадження підприємницької бізнес-моделі на засадах соціальної значущості в країнах Європейського Союзу, та окремо – в Україні, в результаті чого наголошено на тому, що усі ці приклади базуються на концепції справедливості, екології та суспільного розвитку у своїй діяльності. На основі ретроспективного аналізу діяльності українських соціально відповідальних підприємств запропоновано три ключові групи критеріїв, за якими можна визначити, чи відноситься той чи інший бізнес саме до категорії соціального підприємства. За такі критеріальні ознаки було обрано: спрямованість прибутку на соціальну мету; інтеграцію вразливих груп на ринку праці; створення соціальної цінності через продукцію чи послуги. Встановлено тенденцій розвитку соціального підприємництва в Україні в умовах повномасштабної війни, а також акцентовано увагу на необхідності включення підтримки соціального підприємництва в стратегію поствоєнного розвитку України як ключового напрямку для подолання проблем та відновлення стабільності. Наукова новизна. Отримав подальший розвиток теоретичний підхід до визначення сутності та змісту соціального підприємництва як драйвера соціально-економічного розвитку України в умовах війни шляхом виокремлення тенденцій розвитку українського соціального підприємництва в умовах повномасштабної війни з позиції подвійності характеру впливу воєнного стану на розвиток такої діяльності (одночасного існування соціальних викликів і можливостей для українського бізнесу). Практична значущість. Результати дослідження можуть бути використані при розробці стратегій сталого розвитку на регіональному та бізнесовому рівнях.