Перегляд за Автор "Frolov, Andrii"
Зараз показуємо 1 - 3 з 3
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Determination of the average torsional stiffness of tires of a double vehicle wheel during its interaction with the road surface(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Leontiev, Dmytro; Frolov, Andrii; Леонтьєв, Дмитро Миколайович; Фролов, Андрій АнатолійовичProblem. In the scientific and methodological recommendations of forensic institutions and in the scientific and technical literature there are currently no universal methods for determining the braking parameters of cargo multi-axle vehicles that have wheels with double tires, which affects the results of drawing up the conclusions of the motor-technical expertise. The lack of universal methods is due to the difficulty of determining the actual braking, especially when the tires of dual wheels interact with the road surface. Goal. The goal is justification of the method of determining the average torsional stiffness of tires of a double vehicle wheel during its interaction with the road surface. Methodology. The approaches adopted in the work to achieve the set goal are based on the theoretical foundations of the deformation of elastic elements, which are located parallel to each other. Results. Equations are determined that allow you to calculate the value of the average torsional stiffness of the tire for wheels that have double, triple or quadruple tires. Originality. The results of the research provide a general idea of the effect of the pressure in the tires of a double wheel on the value of its average torsional stiffness. Practical value. The obtained results can be recommended to expert motor technicians when drawing up a conclusion of an expertise or an expert study. Besides, the results of the study can be used in the educational process during the training of specialists in the field of transport or mechanical engineering.Документ Regarding the issue of the influence of factors on the braking parameters of M1 category vehicles with electric or hybrid power unit(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Leontiev, Dmytro; Frolov, Andrii; Smetanin, German; Riabushko, Ivan; Леонтьєв, Дмитро Миколайович; Фролов, Андрій Анатолійович; Сметанін, Герман Володимирович; Рябушко, Іван АндрійовичProblem. The relevance of this work is explained by the fact that there are no works at all in the reference and normative literature on the theory and practice of forensic auto technical examination, and even more so, methodical recommendations regarding the values of the braking parameters of vehicles of the M1 category with an electric power plant. Goal. The purpose of the work is to establish the factors that affect the braking parameters of M1 category vehicles with an electric or hybrid power unit. Methodology. The approaches adopted in the work to solve the set goals are based on the theory of conducting the experiment, the theory of the interaction of the pneumatic tire with the road surface, the theory of the car and the laws of theoretical mechanics. Results. On the basis of the obtained experimental data regarding the value of permanent deceleration and the time value of the increasing deceleration during emergency braking of the M1 category vehicles with an electric or hybrid power unit, the tasks will be solved necessary for conducting forensic engineering and transport examinations for specific road traffic events with the participation of M1 category vehicles with an electric or hybrid power unit. Originality. The results of the study provided an opportunity to get an idea of the influence of factors on the braking parameters of M1 category vehicles with an electric or hybrid power unit. Practical value. The obtained results can be recommended to forensic experts when writing expert opinions or expert studies.Документ Визначення тангенціальних властивостей одинарної пневматичної шини у режимі гальмування транспортного засобу(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Клименко, Валерій Іванович; Капский, Денис Васильйович; Леонтьєв, Дмитро Миколайович; Куріпка, Олександр Володимирович; Фролов, Андрій Анатолійович; Klimenko, Valeriy; Kapski, Denis; Leontiev, Dmytro; Kuripka, Oleksandr; Frolov, AndriiВ даній науковій роботі розглянуті особливості закручування пневматичної шини автомобільного колеса з одинарним ошинуванням в режимі гальмування транспортного засобу на дорогах з низьким та високим коефіцієнтом тертя – ковзання. Виконаний аналіз моделі динамічної зміни кута закручування пневматичної шини в залежності від ковзання елементів протектора шини в плямі контакту з поверхнею дорожнього покриття, а також отримані результати імітаційного моделювання, які підтверджуються експериментальними дослідами. Запропонована емпірична залежність, яка враховує характер зниження величини кута закручування пневматичної шини на дорогах з високими зчіпними властивостями.