Перегляд за Автор "Hnatova, H."
Зараз показуємо 1 - 4 з 4
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Technical and economic calculation of a solar-powered charging station for electric vehicles(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Hnatov, A.; Arhun, Shch.; Hnatova, H.; Sokhin, P.; Гнатов, А. В.; Аргун, Щ. В.; Гнатова, Г. А.; Сохін, П. А.Development and implementation of green technologies is both an urgent and a cost-effective scientific and engineering task. Therefore, the issues related to the study of renewable energy sources, which are used as the main sources of energy for electric vehicles, are quite relevant and promising. At the same time, an equally important question is how profitable is building solar charging stations in terms of both ecology and economy. Goal. The aim is calculation and analysis of technical and economic indicators of a solar charging station for electric vehicles (EV). Methodology. The analytical methods of studying the development and application of the ways and devices to transform the energy of the sun into electricity are used, as well as the methods of experimental research and mathematical methods of processing and modulation of the received results; methods of calculating technical and economic indicators. Results. The review of the literature on the development of renewable energy sources, in particular, solar power plants, and the spread of electric vehicles with the gradual displacement (replacement) of traditional cars working on internal combustion engines with electric vehicles (BEV and PHEV) was made. The main parameters and technical characteristics of the solar-powered charging station (SPCS) were studied. For the analysis and calculation of technical and economic indicators of SPCS for EV it is offered to take a SPP with a capacity of 20 kW as a basis. The calculation of SPCS electricity generation both for own consumption and for power supply of EV and the sale of surplus electricity to the general network at the “green tariff” was carried out. Originality. The technical and economic calculation of SCS was made taking into account the rise of electricity prices in Kharkiv region (Ukraine). Practical value. According to the analysis of the obtained results, it can be said that the payback period of SPCS for EV is about 7.9 years. If we consider the constant increase in the cost of electricity (approximately 15% per year), we can expect the payback after 6.8 years of operation.Документ Пристрій примусового зниження швидкості з функцією генерування електроенергії(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Гнатов, А. В.; Аргун, Щ. В.; Гнатова, Г. А.; Тарасов, К. С.; Понікаровська, С. В.; Гнатов, А. В.; Аргун, Щ. В.; Гнатова, А. А.; Тарасов, К. С.; Поникаровская, С. В.; Hnatov, A.; Arhun, Shch.; Hnatova, H.; Tarasov, K.; Ponikarovska, S.Проведено аналіз технічних рішень щодо пристроїв примусового зниження швидкості автомобілів (ППЗША). Розроблено конструкцію ППЗША з функцією генерування електрое-нергії (ЕЕ). Наведено його схематичні креслення, схему електричну принципову і розкрито принцип дії. Запропоновано один з варіантів пішохідного переходу з додатковим освітленням та з лазерною сигнальною системою, що обладнаний ППЗША з функцією генерування ЕЕ. Проведено моделювання кількості ЕЕ, яку здатен згенерувати запропонований пристрій залежно від інтенсивності дорожнього руху.Документ Проблеми, що виникли в ЗВО у зв’язку з COVID-19 на прикладі магістерської програми подвійних дипломів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2020) Аргун, Щ. В.; Гнатов, А. В.; Гнатова, Г. А.; Hnatov, A.; Arhun, Shch.; Hnatova, H.; Гнатов, А. В.; Аргун, Щ.; Гнатова, А. А.У роботі здійснено аналіз проблем, що виникли в ЗВО через пандемію COVID-19 на прикладі міжнародної освітньої магістерської програми подвійних дипломів «Електромобілі та енергозбережувальні технології» (ЕМ&ЕСТ). Подано короткий аналіз програми ЕМ&ЕСТ і розглянуті першочергові завдання, які були визначені для її реалізації. Окреслено проблеми, які перешкоджають своєчасному виконанню деяких з цих завдань. Наведено короткий опис дистанційного курсу, який розроблено в межах програми ЕМ&ЕСТ в освітньому середовищі Moodle. Проаналізовано комплекс для проведення лабораторних і практичних занять на базі сонячної зарядної станції для електромобілів. Розроблено лабораторні та практичні заняття на цьому комплексі.Документ Спосіб виконання дорожньої розмітки та автоматичного керування рухом автотранспортних засобів(Харьковский национальный автомобильно-дорожный университет, 2018) Гнатов, А. В.; Аргун, Щ. В.; Гнатова, Г. А.; Гнатов, А. В.; Аргун, Щ. В.; Гнатова, А. А.; Hnatov, A.; Shchasiana, A.; Hnatova, H.Запропоновано виконувати верхній шар дорожнього покриття у вигляді багато-функціональних панелей (БП). Розкрито функціональні можливості БП дорожнього покриття і подано їх схему на проїжджій частині дороги. Досліджено принцип роботи системи з БП. Розкрито схему виконання дорожньої розмітки та автоматичного управління рухом автотранспортних засобів.