Перегляд за Автор "Nesterenko, V. Yu."
Зараз показуємо 1 - 5 з 5
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Developing a methodology for assessing the risk of hostile takeover of a motor transport enterprise and measures to prevent it(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Nesterenko, V. Yu.; Chevychelova, O. O.; Нестеренко, В. Ю.; Чевичелова, О. О.Problem. Mergers and acquisitions are traditional processes of redistribution of property rights in a market economy. Mergers are often used by companies to gain control over larger market segments and increase performance efficiency. The acquisition process is not always desirable for the target company and is often used to establish control over its assets. Thus, the problems of assessing the risk of hostile takeover of the enterprise and its prevention are extremely rele-vant at the current stage, especially in the transport sector of Ukraine. Goal. The goal of the work is to develop the methodology for assessing the risk of hostile takeover of a motor transport enterprise and suggest methods for preventing its occurrence. Methodology. During the study, the following research methods have been used: analysis and synthesis, logical analy-sis. Information resources of the study are electronic information resources and periodic publi-cations. Results. The risk of hostile takeover of an enterprise is the probability that the enter-prise will become the takeover target through the legal actions and methods taken by the ac-quirer, but the acquisition procedure itself is against the wishes of the target’s board. The list of factors that determine the attractiveness of the potential acquisition target includes: the attrac-tiveness of the enterprise in terms of its financial results and performance, the enterprise is not public, it occupies a considerable market segment, the enterprise operates as a joint-stock com-pany, it is attractive in terms of further resale of its assets, the prospects of the industry in which the enterprise operates. According to the results of the studies assessing the risk level of hostile takeover of the group of motor transport enterprises, it has been revealed that 45% of enterpris-es are in the medium risk group. The following list of measures aimed at defending motor transport enterprises against hostile takeovers has been developed: the formation of optimal share capital structure; share consolidation when the majority shareholder holds the controlling interest; carrying out a sound dividend policy, the continuous monitoring of amounts and ma-turity dates of accounts payable, preventing the risk of arousing the counterparties’ interest in the resale of debt obligations of the enterprise to others. Originality. The methodology for as-sessing the risk of hostile takeover of a motor transport enterprise and reasonable measures to prevent its occurrence have been proposed. Practical value. The proposed recommendations can be used by the owners and management of motor transport enterprises to build an effective system for preventing potential hostile takeovers.Документ Актуальні аспекти аналізу фінансово-економічної діяльності підприємства(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Нестеренко, В. Ю.; Осьмірко, І. В.; Синиця, Т. В.; Осьмирко, И. В.; Синица, Т. В.; Nesterenko, V. Yu.; Osmirko, I. V.; Sinitsa, T. V.Мета. Формування підходу до аналізу ефективності фінансовоекономічної діяльності підприємства на основі визначення факторів впливу та відповідних груп аналітичних показників. Методика дослідження. В ході дослідження використовувалися методи аналізу і синтезу, метод логічного аналізу. Інформаційними ресурсами дослідження є наукові видання і матеріали 85 періодичних видань. Результати. Аналізуючи погляди дослідників на визначення сутності фінансової діяльності підприємства, можна виокремити наступні погляди: це діяльність підприємства, спрямована на формування і розподіл фінансових ресурсів; діяльність з фінансового посередництва; діяльність з організації використання фінансових інструментів в умовах підприємства; діяльність по забезпеченню підприємства фінансовими ресурсами; діяльність по мобілізації фінансових ресурсів підприємства задля досягнення визначених власником цілей економічного розвитку підприємства, тощо. Відповідно до сутності фінансово-економічної діяльність підприємства всі фактори впливу на неї можна розділити на наступні види: внутрішні - організаційно-правова форма підприємства, рівень забезпечення сировиною, ефективність системи управління підприємством, ефективність управління ресурсами підприємства, стан матеріально-технічного забезпечення діяльності підприємства, технологічний рівень виробництва, та зовнішні - загально ринкова кон’юнктура, соціально-політичні фактори, природі фактори, вплив податкової системи, рівень інвестиційної привабливості галузі, фінансово-кредитна політика держави. Відповідно до факторів впливу, перелік показників, за допомогою яких має реалізовуватися процес аналізу ефективності фінансовоекономічної діяльності підприємства має бути наступним: показники ефективності використання основних засобів: фондовіддача, фондомісткість, фондорентабельність; показники ефективності використання матеріальних ресурсів: рентабельність продажів, рентабельність продукції, рентабельність операційної діяльності, рентабельність активів, рентабельність власного капіталу, рентабельність інвестицій; показники ефективності використання трудових ресурсів: продуктивність праці, трудомісткість продукції, виробіток; показники ефективності використання фінансових ресурсів: показники ділової активності, показники фінансової стійкості, показники ліквідності, показники фінансової рентабельності. Наукова новизна. Сформовано узагальнений підхід до аналізу ефективності фінансово-економічної діяльності підприємства відповідно до факторів впливу на неї та обґрунтовано перелік показників її оцінювання. Практична значущість. Запропоновані висновки можуть бути використані дослідниками, власниками та керівниками підприємств при формуванні ефективної системи аналізу господарської діяльності підприємства.Документ Аналіз маркетингової діяльності підприємства: актуальні аспекти оцінювання ефективності(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Нестеренко, В. Ю.; Сідельнікова, В. К.; Сидельникова, В. К.; Nesterenko, V. Yu.; Sidelnikova, V. K.Мета. Визначення критеріїв прийняття рішення про ефективність маркетингової діяльності підприємства та розробка алгоритму проведення аналізу ефективності маркетингової діяльності підприємства. Методика дослідження. В ході дослідження використовувалися методи аналізу і синтезу, метод логічного аналізу. Інформаційними ресурсами дослідження є спеціалізовані наукові видання і матеріали періодичних видань. Результати. Проблема забезпечення найвищого рівня ефективності маркетингової діяльності і усіх видів витрат на неї в сучасних умовах вимагає ґрунтовного дослідження. Одним з елементів вирішення проблеми може стати побудова дієвої системи аналізу маркетингової діяльності підприємства. У існуючих дослідженнях відстежується загальний підхід до визначення ефективності маркетингової діяльності підприємства через порівняння ефекту і витрат. Під ефектами або результатами маркетингової діяльності найчастіше розуміють наступні: збільшення обсягів попиту на продукцію, збільшення обсягів реалізації продукції, збільшення доходу від реалізації продукції, збільшення ступеню задоволеності потреб споживачів, збільшення частки ринку, збільшення рівня лояльності споживачів до підприємства, тощо. До складу витрати на маркетингову діяльність відносять: витрати на збут та рекламу, витрати на дослідження ринків та розробку нових видів продукції, витрати на формування структури випуску продукції за асортиментними групами, витрати на утримання маркетингового відділу, витрати на формування цінової політики підприємства, тощо. Ефективність маркетингової діяльності слід аналізувати у короткостроковій та довгостроковій перспективі: в короткостроковій перспективі її головним ефектом є збільшення доходу від реалізації існуючих видів продукції; в довгостроковій перспективі висновки слід робити на основі обсягів реалізації відповідно до зміни потреб та лояльності споживачів та відповідності розробленої структури асортименту продукції підприємства цим зміненим вимогам ринку. Виходячи з існуючої ринкової ситуації, алгоритм реалізації аналізу ефективності маркетингової діяльності має носити ознаки експрес-аналізу, що дозволить швидко робити висновки та реагувати на ситуацію без залучення значних обсягів додаткових коштів на реалізацію самої 95 процедури аналізу. Алгоритм має включати такі етапи: визначення переліку показників та критеріїв оцінювання, встановлення нормативного значення показників оцінювання, розрахунок показників оцінювання, аналіз отриманих показників та визначення резервів їх поліпшення, розробка заходів по засвоєнню визначених резервів. Наукова новизна. Уточнено критерій прийняття рішення про ефективність маркетингової діяльності підприємства у короткостроковій та довгостроковій перспективах. Запропоновано алгоритм експрес-аналізу ефективності маркетингової діяльності підприємства. Практична значущість. Запропоновані висновки можуть бути використані дослідниками, власниками та керівниками підприємств при побудові ефективної системи аналізу маркетингової діяльності.Документ Безробіття та міграція як визначні макроекономічні фактори соціально-економічного розвитку національної економіки України(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Нестеренко, В. Ю.; Деділова, Т. В.; Прокопенко, М. В.; Nesterenko, V. Yu.; Dedilova, T. V.; Prokopenko, M. V.Мета. Дослідження впливу макроекономічних факторів безробіття та міграції на соціально-економічний розвиток національної економіки. Методика дослідження. В ході дослідження використовувалися методи аналізу і синтезу, метод логічного аналізу. Інформаційними ресурсами дослідження є спеціалізовані наукові видання і матеріали періодичних видань. Результати. Безробіття є одним з варіантів порушення макроекономічної рівноваги в національній економіці, яке відзначається дуже потужним впливом на загальні результати економічного розвитку країни та є характерним для деяких фаз економічного циклу. Великі обсяги безробіття можуть мати серйозні наслідки для національної економіки країни: зниження споживчого попиту, збільшення соціальних витрат, зменшення виробничого потенціалу, соціальні проблеми, зменшення інновацій, політичні наслідки. Окремі аспекти позитивного впливу безробіття на розвиток національної економіки: реалізація регулюючої функції, стимулювання інновацій, реорганізація ринку праці. Серед факторів, які потужно впливають на економічний розвиток України зараз також обов’язково слід розглядати міграцію населення, при чому, як в розрізі внутрішнього переміщення, так і в розрізі міграції працездатного населення України за кордон. Серед можливих наслідків внутрішньої міграції для економіки країни можна виокремити: вплив на ринок праці, вплив на ринок житла, вплив на суспільні послуги, економічна нерівність, розвиток регіональних економік, податки та бюджет. Наслідки міграції трудових ресурсів для країни-джерела праці наступні: втрати робочої сили та навичок, навантаження на соціальні служби, додаткові грошові потоки в економіку від трудових мігрантів, демографічні втрати. Наукова новизна. Сформовано перелік негативних та позитивних наслідків безробіття для соціальноекономічного розвитку національної економіки. Проаналізовано вплив внутрішньої та зовнішньої міграції трудових ресурсів на розвиток України та її регіонів. Практична значущість. Результати дослідження можуть бути використані дослідниками, органами управління та місцевого самоврядування, власниками підприємств при визначенні ефективних засобів соціальноекономічного розвитку національної економіки.Документ Інновації у сільськогосподарському підприємництві та їх вплив на конкурентоспроможність(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Нестеренко, В. Ю.; Мороз, А. Р.; Болотова, Т. М.; Nesterenko, V. Yu.; Moroz, A. R.; Bolotova, T. M.Мета. Дослідження впливу інновацій на рівень конкурентоспроможності в сільськогосподарському підприємництві. Методика дослідження. В ході дослідження використовувалися методи аналізу і синтезу, метод логічного аналізу. Інформаційними ресурсами дослідження є електронні інформаційні ресурси і матеріали періодичних видань. Результати. Поточний стан інноваційної сфери впливає на якість продукції, її новизну та конкурентоспроможність. Україна вже створила стабільну групу компаній із безперервним інноваційним характером, але темпи зростання інноваційної активності залишаються недостатніми. Економічний розвиток має супроводжуватися постійним підвищенням конкурентоспроможності продукції. Поточний етап інноваційного процесу в українських фермерських господарствах характеризується наступними ознаками: відносно висока інноваційна активність; обмежене використання агропідприємствами власних інноваційних розробок (ресурсів та технологій), використання агропідприємствами або адаптованих до власних умов, або розробки спеціалізованих організацій або зарубіжної розробки; взаємозалежність ступеня інноваційної активності підприємства та її рентабельності; диверсифікація інноваційної діяльності ефективних підприємств; абсолютне переважання власних ресурсів підприємств серед джерел фінансування інновацій; низький рівень використання інституційних джерел інформації про інноваційні розробки та можливості їх впровадження сільськогосподарськими підприємствами; різноманітність інноваційної діяльності підприємств рослинництва та тваринництва за видами. Внаслідок впровадження екологічних інновацій агрохолдинги досягли наступного економічного ефекту: зниження матеріаломісткості на одиницю продукції, зниження енерговитрат на одиницю продукції, зменшення забруднення ґрунту, води чи повітря. Ефективність використання та динаміка розвитку інноваційної сфери стали вирішальним чинником забезпечення конкурентоспроможності економіки та багато в чому визначають місце кожної країни у світі. Наукова новизна. Визначено вплив інновацій на рівень конкурентоспроможності підприємства. Сформовано ознаки сучасного інноваційного процесу в сільськогосподарському підприємництві. Практична значущість. Запропоновані рекомендації можуть бути використані у сільськогосподарському підприємництві для обґрунтування впровадження інновацій.