Перегляд за Автор "Shemayev, Volodymyr"
Зараз показуємо 1 - 3 з 3
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Когнітивний підхід до управління розвитком ситуації у сфері військовотехнічного співробітництва(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2015) Шемаєв, В. М.; Shemayev, VolodymyrПредметом статті є управління розвитком ситуацій на світовому ринку озброєнь, як відкритою системою з компонентами зовнішнього середовища. Метою статті є обґрунтування можливостей використання когнітивного моделювання для аналізу та управління розвитком ситуації на ринку озброєнь з урахуванням інтересів та структури елементів внутрішнього середовища сторін. В якості методології дослідження ситуацій на світовому ринку озброєнь використано математичний апарат когнітивного моделювання, який заснований на нечітких когнітивних картах, що дозволяє проводити як аналіз ситуації, так і цільовий синтез прогнозних стратегій управління її розвитком. Основними результатами дослідження є: отримано висновок щодо необхідності створювати систему підтримки прийняття рішень в слабо структурованих областях з урахуванням суб’єктних чинників; запропоновано когнітивний підхід до моделювання ситуації в суб’єктно - орієнтованої системи підтримки прийняття рішень; наведено результати моделювання стратегії управління експортом озброєнь з урахуванням чинників зовнішнього та внутрішнього середовища. Отримані результати можуть бути використані як підґрунтя прийняття управлінських рішень в органах державного управління з питань військово-економічного співробітництва, в наукових дослідженнях з проблем забезпечення економічної та воєнно-економічної безпеки держави. Висновки: доведено що використання систем когнітивного моделювання для управління ситуацією на ринку озброєнь надає можливість залучення до процесу прийняття рішень творчого потенціалу експортера, розширює його можливості щодо досягнення бажаних цілей, значно підвищує якість прийнятих ним рішень.Документ Підвищення інвестиційної привабливості проектів з будівництва автомобільних доріг (на прикладі дороги «Одеса-Рені»)(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017) Шемаєв, В. В.; Shemayev, VolodymyrЯкість автомобільних доріг в Україні залишається незадовільною, що породжує безліч проблемних питань в економічній та соціальній сферах. Невтішною є ситуація із будівництвом нових автомагістралей – через обмежене бюджетне фінансування дорожньої галузі. За допомогою методу експертних оцінок та статистичного аналізу обґрунтовано взаємозв’язок і визначено шляхи підвищення інвестиційної привабливості проектів з будівництва нових автомобільних доріг в Україні та державно- приватного партнерства (ДПП), а саме: 1) інституційна підтримка розроблення та реалізації проектів (створення сприятливого інституційного середовища на законодавчій та регламентній основі, що забезпечує умови успішної реалізації проектів і стосується питань фінансування, механізму тарифо- та ціноутворення, механізму урегулювання спорів, арбітражу, гарантій, безпеки та стандартів експлуатації, механізму координації ДПП тощо); 2) адміністративна підтримка (організаційне та інформаційне забезпечення ДПП у формі врегулювання земельних питань, постачання природних та енергетичних ресурсів; надання інформаційної, консультаційної допомоги у виборі місця реалізації проекту тощо); 3) фінансова підтримка (пряма участь держави у капіталі аїнапроектної компанії, надання різноманітних гарантій, субсидій, податкових канікул, застосування пільгового оподаткування, тимчасового звільнення від сплати податків тощо). Апробація запропонованих методичних рекомендацій здійснена на прикладі проекту будівництва нової автомобільної дороги «Одеса-Рені». Запропоновано регулюючі заходи державної інституційної та адміністративної підтримки в межах ДПП: оновлення законодавства щодо концесії, зміна земельного законодавства, підготовка Міністерством інфраструктури України спільно із Державним агентством автомобільних доріг України техніко-економічного обґрунтування і технічного завдання проекту.Документ Стратегічні пріоритети розвитку морських портів України(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017) Шемаєв, В. В.; Shemayev, VolodymyrРозглянуто проблему розвитку інфраструктури морських портів України. Визначено основні переваги та проблеми функціонування й розвитку морських портів; обґрунтовані основні напрямки (пріоритети) та шляхи розвитку морських портів і портової галузі в цілому, інші основні параметри їх розвитку на середньострокову перспективу. Викликами функціонування та розвитку морських портів України є наступне: у контексті анексії Автономної Республіки Крим відповідно до розпорядження Міністерства інфраструктури України від 16.06.2014 р. № 255 "Про закриття морських портів" було вирішено закрити морські порти, розташовані на території територія півострова: Керч, Севастополь, Феодосія, Ялта і Євпаторія, поки не буде відновлено конституційну систему України на тимчасово окупованій території Криму; внаслідок будівництва моста через Керченську протоку з боку Російської Федерації судноплавство для глибоководних кораблів, що перетинають Керченсько-Єніцький канал, обмежене, що призвело до переорієнтації 80% вантажного потоку на морські порти континентальної території України. Стратегічною метою розвитку морських портів України в сучасних умовах має стати: вдосконалення державної політики планування та розвитку портової індустрії в контексті забезпечення потреб зовнішньої торгівлі країни у високоякісних морських перевезеннях; збільшення ефективності використання наявних потужностей у морських портах і збалансованого розвитку нових з достатньою наземною інфраструктурою; покращення сервісу в морських портах та оптимізації логістики товарів. Визначено пріоритетні напрямки розвитку морських портів в Україні: збалансований розвиток та ефективне використання портових споруд на інноваційній основі; забезпечення конкурентної логістики та покращення сервісу в морських портах; оптимізація системи управління морським портом. Для кожного з цих напрямків виявлено загальні проблеми та завдання для їх вирішення.